RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

fredag 4. juli 2008

Boktipset - Drageløperen

Drageløperen - Khaled Hosseini


Nå har vel sikkert de aller fleste som har lyst til å lese boken allerede gjort det, men til dere som fortsatt ikke har fått ut fingeren og lest boken så minner jeg dere herved på den.

Les mer av omtalen hos Bokkilden:
Omtale
Året er 1975, og tolv år gamle Amir fra Kabul ønsker å vinne den årlige drageturneringen og dermed sin fars anerkjennelse. Amirs venn Hassan lover å hjelpe til. Hassan er tjenerens sønn, og tilhører en mindre ansett folkegruppe. Amir misunner likevel hans naturlige mot, og ikke minst hans plass i farens hjerte. På turneringsdagen skjer det noe katastrofalt som gjør at guttene mister kontakten med hverandre.

En nydelig og rørende bok om en gutt og hans nærmeste familie som vokser opp i Afghanistan.

Jeg syntes boken var litt tung i starten men den kom seg og jeg klarte nesten ikke å legge den fra meg. Første halvdel av boken hvor vi blir tatt med til hovedpersonens barndom er definitivt den beste delen av boken, siste halvdel er bra men grep meg ikke like sterkt. Allikevel er dette en bok som er verdt å lese.

Filmen har kommet på DVD så til de som ikke har sett den løp og kjøp/lei.

Gi Kudos til denne saken!

0 comments:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.