RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

onsdag 17. mars 2010

Onsdags ønskeliste - uke 11


 På onsdagene deler jeg noen av bøkene jeg har på ønskelisten min med dere. Sleng dere gjerne med og del fra deres egen ønskeliste. Bruk gjerne illustrasjonen men lagre den på din egen maskin først. Skriv en liten bloggpost og legg igjen en link til din bloggpost i MckLinky oversikten under her. Da kan andre lesere enkelt hoppe fra blog til blogg for å finne bøker de kanskje kan legge til på sin egen ønskeliste.

Beskrivelsen vil ofte være på engelsk da mange av bøkene jeg ønsker meg ikke er oversatt til norsk, men der det finnes en norsk beskrivelse vil jeg selvsagt poste denne. Denne gangen handler bøkene om ånden i lampen og den store kjærligheten, forrige gang var det en bok på listen med handling fra 2.verdenskrig denne gangen blir det en fra 1.verdenskrig, blir det en blanding av tidsreiser, kjærlighetshistorier, vampyrer og 2.verdenskrig.

Selve omslaget på As you wish av Jackson Pearce frister meg ikke spesielt nevneverdig, syntes rett og slett ikke det er noe fint. Derimot har jeg lest flere gode anmeldelser av boken som har overbevist meg om å se forbi omslaget. Historien høres litt Disney-aktig ut; jenta som forelsker seg i ånden i lampen.


Ever since Viola's boyfriend broke up with her, she has spent her days silently wishing—to have someone love her again and, more importantly, to belong again—until one day she inadvertently summons a young genie out of his world and into her own. He will remain until she makes three wishes.

Jinn is anxious to return home, but Viola is terrified of wishing, afraid she will not wish for the right thing, the thing that will make her truly happy. As the two spend time together, the lines between master and servant begin to blur, and soon Jinn can't deny that he's falling for Viola. But it's only after Viola makes her first wish that she realizes she's in love with Jinn as well . . . and that if she wishes twice more, he will disappear from her life—and her world—forever.

Jackson Pearce spins a magical tale about star-crossed lovers, what it means to belong . . . and how important it is to be careful what you wish for.

Arvingen til den Østerriske-Ungarske tronen er på rømmen. En fantastisk flyger som egentlig er en kvinne. Det lukter krig, eventyr og kjærlighet av Scott Westerfelds bok Leviathan.

Prince Aleksander, would-be heir to the Austro-Hungarian throne, is on the run. His own people have turned on him. His title is worthless. All he has is a battletorn war machine and a loyal crew of men.

Deryn Sharp is a commoner, disguised as a boy in the British Air Service. She's a brilliant airman. But her secret is in constant danger of being discovered.


With World War I brewing, Alek and Deryn's paths cross in the most unexpected way…taking them on a fantastical, around-the-world adventure that will change both their lives forever.

The Hundred Thousand Kingdoms av N.K. Jemsin høres fantastisk ut i tillegg til at omslaget er veldig fint(samtidig som det er litt ekkelt med det ansiktet bak slottet). Det er forresten første bok i en trilogi.



Yeine Darr is an outcast from the barbarian north. But when her mother dies under mysterious circumstances, she is summoned to the majestic city of Sky. There, to her shock, Yeine is named an heiress to the king. But the throne of the Hundred Thousand Kingdoms is not easily won, and Yeine is thrust into a vicious power struggle with a pair of cousins she never knew she had. As she fights for her life, she draws ever closer to the secrets of her mother's death and her family's bloody history.

With the fate of the world hanging in the balance, Yeine will learn how perilous it can be when love and hate - and gods and mortals - are bound inseparably together.
Hva står på din ønskelist?

Noen av dere la kanskje merke til at jeg har lært meg noe nytt? Så stolt av meg selv. Måtte bare leke meg litt med boksene for å finne litt ut av hvordan jeg kan endre på farge, tekst type, format også videre.