RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

torsdag 25. mars 2010

Til norske forlag: Min drømmejobb



Jeg er fast leser av franske Charlottes blogg The Book on the Hill og nylig leste jeg om yrket til Charlotte. Hun jobber for et fransk forlag og jeg må si at jobben hennes for meg fremstår som en drømmejobb. Arbeidsoppgavene hennes består av å lese engelskspråklige barne- og ungdomsbøker. Deretter levere hun inn en bokomtale og bokanmeldelse til forlaget, på fransk selvsagt. Forlaget har ansatt flere slike lesere og gjør innkjøp av bøker basert på lesernes anmeldelser. Jeg antar vel at det foregår på noe av den samme måten her i Norge, men sant å si har jeg ikke tenkt så mye over saken før jeg leste om dette på bloggen hennes.

Selv leser jeg veldig mange engelske ungdomsbøker og det er ofte jeg skulle ønske at min mening hadde hatt noen innflytelse på norske forlag. Hvis du som er innom her tilfeldigvis skulle jobbe for et forlag så les gjerne min anmeldelse av Knife av R.J. Anderson, det er en bok jeg mener fortjener å bli oversatt til norsk.

Om noen skulle være i beit for en leser så melder jeg meg herved til jobben.

Sånn litt på siden men noen av dere som leser bloggen min har kanskje fått med dere at jeg også blogger om bøker på engelsk?