RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

mandag 20. september 2010

Nye bøker - uke 38



Hver mandag poster jeg de bøkene som har dumpet ned i postkassen min eller som jeg har kjøpt i butikken i uken som har gått. Forrige uke kom det to nye bøker inn i boksamlingen min.

Den første var den siste boken i Hunger Games(Dødslekene) trilogien til Suzanne Collins; nemlig Mockingjay. Har du enda ikke begynt på trilogien så foreslår jeg at du leter opp første bok nå, den er utrolig bra.

Den norske oversettelsen, som har fått tittelen Fugl Føniks, kommer i butikkene 28.september, uheldigvis er jeg så utålmodig at jeg ikke hadde tid til å vente så jeg bestilte den engelske utgaven. Jeg er ikke så glad i omslaget på min versjon av boken, men det er bare en bagatell forhåpentligvis er innholdet bra uansett omslag. Egentlig burde jeg kastet meg over boken men jeg er så utrolig redd for å bli skuffet over innholdet, jeg har lest litt varierende anmeldelser av boken. Samtidig så er jo historien om Katniss og de andre slutt når denne boken lukkes, det er jo en litt sørgmodig tanke men jeg må jo lese den, snart..

Legger inn bildet av både det engelske, det norske og det amerikanske omslaget. Ikke så mye forskjell på de to sistnevnte men jeg tror jeg foretrekker fargevalget på det norske omslaget(hvilket liker du best?):



På lørdag var jeg på bytur med min kjære mor og jeg måtte selvsagt stoppe innom en bokhandel. På Norli fant jeg boken Det usynlige fjellet av Carolina De Robertis, jeg leste nylig en glimrende anmeldelse av boken på bloggen til Bokelskerinnen(du bør lese den) og bestemte meg for at denne boken MÅ jeg ha.

Jeg siterer litt fra Bokelskerinnens anmeldelse slik at dere kanskje skjønner hva det var som fikk meg til å kjøpe denne boken:

Jeg sitter igjen med en følelse av intens leselykke og av å ha funnet virkelig gull etter å ha lest denne boken. Schibsted forlag, som har utgitt "Øya" og "Drageløperen" tidligere, har nok en gang funnet en sjelden perle




Et lite tips helt på tampen:
På Schibsted forlag sin hjemmeside kan man forresten lese et utdrag av boken om man skulle ønske det.

Det var mine siste innkjøp, hva nytt har kommet inn i din bokhylle i det siste?