RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

fredag 8. juli 2011

Bøker jeg kanskje leser på Lesemaraton



Her er bilde av bøkene jeg har plukket ut til "muligens lese"-bunken min.
I morgen klokken ti så braker det løs med norges første lesemaraton. På bildet over er de bøkene jeg har plukket ut som jeg kan tenke meg passer i morgen. Jeg har valgt etter skrifttype, noe med bilder i og bøker på under 300 sider. Det er tilogmed en novellesamling i bunken, korte historier av Roald Dahl, tro det eller ei men jeg skal prøve meg på det! Har du lyst til å bli med på Lesemaratonet så meld deg på her. Det blir små utfordringer med premier underveis som man kan bli med på når man trenger en pause i lesingen.

Det blir litt halvveis for meg i morgen, siden jeg har to barn men jeg satser på å få lest litt allikevel. Blir nok mest lesing etter leggetid med mindre faren tar med elstemann på noe, minstejenta sover jo to-tre ganger på dagen så hvis det bare er oss to hjemme blir det noe mer lesetid.

Jeg har forsømt bloggen veldig i det siste men her har det gått slag i slag. Det har vært hyggelige begivenheter og noen ikke så hyggelige; på mandag var det et dødsfall i familien og i dag har vi vært i begravelse. Det var ventet men allikevel så er det jo trist, vedkomne hadde levd et langt og godt liv så jeg prøver å forsone meg med det. Gode minner dør aldri :)

10 kommentarer:

  1. Her var det litt av hvert å fordype seg i :-) Jeg skal heie på sidelinjen, får ikke vært med fordi jeg skal på jazzfestival i morgen. Litt dumt, men jeg gleder meg til både Primus og Motorpsycho :-)

    SvarSlett
  2. Bortsett fra at jeg såvidt skimtet Hornby var det bare ukjente navn for meg. Det kan jo bli spennende.

    (Skjønner godt at det kan bli vanskelig med småbarn!)

    SvarSlett
  3. @siljeblomst:Det blir helt sikkert morsomt det også! Kanskje det passser for deg en annen gang. Hadde vært fint med et maraton på vinteren også.

    SvarSlett
  4. @Ingalill.:Roald Dahl vil jeg tro du kjenner ;) men han var kanskje ikke så enkel å se.

    Jeg gleder meg masse til å følge med også for å se hvordan det går.

    SvarSlett
  5. Kondolerer. Håper du får lest litt innimellom slagene:-)

    SvarSlett
  6. Takk, Elida :)

    Skal nok klare å få skvist inn mer lesing enn normalt ;)

    SvarSlett
  7. Du får gjøre som meg, å skvise inn litt høytlesning for småbarna ;) Selv den lille, he he...

    SvarSlett
  8. @HeksaDet skal jeg få til. Storebror er ekstra ivrig på lesingen om dagen, vi var på biblioteket i går og hentet Sommerles pass til ham. Leser han(vi) åtte bøker og får stemplet kortet innen 25.august så er det iskremfest på biblioteket.

    SvarSlett
  9. Kan anbefale "Speak". Veldig god bok; ikke lett å lese, men veldig god og viktig.

    Det skal bli artig med lesemaraton!

    SvarSlett
  10. Oj oj oj for en bunke :) hehe Lykke til.

    Jeg er også selv sånn halvt med. Da jeg kom til og lage planer :S Glemte helt om maratonet.. Men natten er jo lang :P Og siden jeg er natte fugl får jeg vel kanskje lest litt da :P hehe

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.