RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

fredag 9. september 2011

Bokanmeldelse: Vampyrjegeren: Dr. Schnabels krønike 1 av Heine T. Bakkeid


Vlad lever i Europa på en tiden hvor pesten herjer, han må rømme fra den lille bygda han bor i da hele hans familie blir rammet av sykdommen. Vlad  flykter langt av sted og søker tilflukt i en kirke, dessverre huser kirken noen svært skrekkelige og blodtørstige vesener.

Heldigvis har Vlad kunnskaper om hvordan han skal uskadeliggjøre vampyrer og med litt hjelp fra et par andre blodtørstige skapninger klarer han seg.. for denne gang. 


Mine tanker om boken:
For å være ærlig hadde jeg ingen anelse om hva jeg skulle forvente av Vampyrjegeren. Det jeg fikk var jeg fornøyd med, en  grøsser hvor det brukes fra Europeisk historie fra 1700-tallet, vampyrtro gjennom tidene og faktisk noe medisinsk historie. Boken kan selvsagt kun leses som en fortelling skrevet for å nytes men hvis man ønsker er det også mulig å lære seg en ting eller to.

Det tok litt tid før historien kom virkelig i gang, noe som trakk litt ned for min del. Kanskje var det nødvendig for at vi, før de neste to bøkene, skulle bli godt nok kjent med historien og personene i den. Det er ofte slik med første bok i en trilogi.

Ikke forventet deg en vampyrromanse, disse vampyrene er minner mer om Bram Stockers Dracula enn Stephanie Meyers Edward Cullen.

Favorittene mine i boken var to små vampyrirske vesen ved navn Bunny og Batty. Småekle skapninger som var sjarmerende på sitt vis.

En god bok, jeg planlegger å få med meg oppfølgerne.

Bokomslaget:
Her ser vi Dr. Schnabel iført sin pestmaske. Passende blodig til historien.


Andre bloggere om boka:
Ungdomsboka


Vampyrjegeren: Dr. Schnabels krønike 1 av Heine T. Bakkeid
Utgitt: 2010
Antall sider(innbundet): 203         

ForlagAschehoug
ISBN: 9788203252563 

Kilde: Lånt fra mitt lokale bibliotek. 

0 comments:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.