RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

torsdag 22. september 2011

Boktema:"Den beste boken jeg har lest i år"

I dag er det tid for et helt nytt boktema hos Anette(Anettes bokboble), jeg har ventet i spenning på dette en hel uke. Jeg var så nysgjerrig på hva Anette hadde kommet på til denne tirsdagen. I dag skal vi altså dele den beste boken vi har lest så langt i år.


Jeg sliter litt med å velge derfor blir det to bøker fra meg i dag. Mitt første valg faller på en norsk forfatter som debuterte skjønnlitærert i år, nemlig Ruth Lillegraven og hennes bok Mellom oss. En god historie hvor vi følger tre sterke kvinners historie. Jeg lot meg rive med og leste nesten uten stopp. For å få et litt bedre innblikk i mine tanker om boken og hva den handlet om så anbefaler jeg deg å lese min bokanmeldelse av Mellom oss.






Det andre valget mitt faller på en helt utrolig god fantasy som jeg leste i august. Boken heter Daugther of Smoke and Bone og er skrevet av den amerikanske forfatteren Laini Taylor. Jeg er ikke den eneste som har latt meg begeistre av denne fortellingen, selveste Patrick Rothfuss er sitert på omslaget av boken og han har skrevet at han skulle ønske det var han som hadde skrevet boken(da måtte det nesten være bra!). Foreløpig har jeg kun skrevet anmeldelse av boken på den engelske bloggen min men jeg skal få oversatt den etterhvert og poste den her. De som er interessert i boken kan lese anmeldelsen min her.




Flere favoritter finner du under logoen. Klikk på bildet under for å bli med på Anettes boktema du også :)

10 kommentarer:

  1. Mellom oss har jeg lest og jeg er helt enig i at den er kjempebra! Daugther of Smoke and Bone var derimot ukjent for meg. Takk for tipset!

    SvarSlett
  2. To spennende bøker. Jeg har lagt begge til på leselisten etter å ha lest dine anmeldelser tidligere.

    SvarSlett
  3. Jeg har bestilt Daughter of smoke and bone etter at jeg leste omtalen din :-)

    SvarSlett
  4. Gleder meg til å lese "Daughter of Smoke and Bone"!

    SvarSlett
  5. Jeg skal sette meg ned med Daughter of Smoke and Bone i helgen, ser at de fleste som har lest den roser den opp i skyene :)

    SvarSlett
  6. Daughter of Smoke and Bone er utrolig bra. Jeg klarte ikke å legge den fra meg når jeg leste den i sommer.

    SvarSlett
  7. Mellom oss høres ut som en god bok jeg må få lest, og siden jeg er glad i fantasy tenker jeg at Daughter of Smoke også må på listen over bøker å lese :)

    SvarSlett
  8. Enda flere bøker på den lange ønskelisten min, tusen takk for gode tips :)

    SvarSlett
  9. Da kan dere vente dere mange fine timer med lesing fremover :)

    Siljeblomst og Bokelskerinnen: Jeg gleder meg sånn til å høre deres tanker om boken :D

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.