RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 23. juni 2012

Bli kjent med: Isabella fra My Secret Book Nook.




"Bli kjent med bokbloggerne" er en fast spalte her på bloggen, her vil du bli litt bedre kjent med de forskjellige norske bokbloggerne. I dag skal vi få bli bedre kjent med en ganske nyoppstartet bokblogger, nemlig Isabella fra bokbloggen My Secret Book Nook


Fortell oss litt om deg og bloggen din.
Bloggen min heter My secret booknook og jeg startet den i slutten av Mai. Jeg har alltid elsket å lese bøker, helt siden jeg var liten. Muligheten til å leve i en annen verden for en stund har alltid tiltalt meg. Jeg holder til i Bergen by og jobber på matvarebutikk. Jeg har søkt på skole til høsten, og holder på å finne meg en leilighet sammen med min kjære.

Hvorfor er det så gøy å blogge om bøker?
Å blogge om bøker var for meg en helt ny måte å lese bøker på. Hver gang jeg begynner på en ny bok, gleder jeg meg til å skrive om boken på bloggen min. På denne måten presser jeg meg selv til å lese flere bøker enn jeg ville gjort uten bloggen. Å kunne ha en blogg hvor jeg kan diskutere med andre boklesere om hva som er bra eller dårlig med en bok er givene for min del. Jeg får hele tiden tips av andre om bøker jeg bare må lese, på denne måten vokser stadig boksamlingen min.

Har du et mål med bloggingen din?
Jeg håper bare at bloggen min kan inspirere andre til å lese mer. På samme måte som jeg får gode ideer og inspirasjon av andre bloggere.

Skjer det noe spennende på bloggen nær fremtid som vi bør vite om?
Ukentlige, månedlige eller sporadiske begivenheter på bloggen din som du har lyst til å fortelle oss om? Nå har du sjansen.

Jeg startet boktemaet ‘fra bok til film’ som en ukentlig ting, men jeg tror det heller kommer til å bli en gang i måneden istedet. Men det handler om at du skriver om en bok som du har lest som har blitt til en film, du kan velge selv hva du vil skrive om! Du tar med det du ønsker. F.eks hva syntes du om skuespillerne, var de sånn som du forventet fra boken. Hva har de ikke tatt med i filmen, hva syntes du om utføringen og så videre.

Vi har alle en lang liste med favoritt bøker men klarer du å plukke ut fem bøker fra listen din og dele de med oss?
Hm. Harry potter bøken kommer nok alltid til å være en favoritt! Ellers er det House of night serien av P.C. Cast, Entwined av Heather Dixon, Fallen engel av Becca Fitzpatrick og Shiver av Maggie Stiefvater.

Har du en favoritt forfatter(eller kanskje flere)?
Philippa Gregory, P.C. Cast og Kristin Cast, Jane Austen og mange fler!

Er det en bok du lenge har tenkt at denne er virkelig god, skjønner ikke hvorfor ikke flere mennesker leser den?
Kanskje House of night serien? Elsker den serien, men virker ikke som om det er så mange som har lest den.

Leser du noe som enkelte ville sette merkelappen guilty pleasure på? Del det med oss, du er neppe alene om det.
Hm. Min guilty pleasure må være de Harlequin bøkene man kan kjøpe på matbutikken. Særlig de i romantikk sjangeren. Man får en god leseopplevelse på noen timer og så er historien ferdig. Perfekt om sommeren når man ligger i solen og slapper av.

Hva slags forhold har du til lydbøker?
Jeg liker godt lydbøker, men syntes det kan være vanskelig å følge med i historien hvis ikke du har lest historien fra før av. Jeg låner ofte Harry Potter bøkene på lydbok når jeg vil høre historien på nytt. Da kan det være deilig å bare slappe av og høre på.

Hva med e-bøker? Siden vi allerede er i gang med litteratur i forskjellig format mener jeg ;)
Jeg har ikke brukt e-bøker før, men skjønner konseptet med å kunne lese hvor som helst uten å drasse med tunge bøker. Men jeg liker best å kunne lese i ordentlige bøker!

Har du noen gang plukket opp en bok fordi en annen bokblogger anbefalte den(hvis ja nevn gjerne en bok)?
Absolutt! Entwined av Heather Dixon var det en som anbefalte!

Bruker du ditt lokale bibliotek? Fortell oss gjerne hvorfor/hvorfor ikke.
Jeg har i alle år brukt biblioteket, på den måten kunne jeg fortsette å lese bøker selv om jeg ikke hadde penger til å kjøpe mine egne. Men nå som jeg tjener penger liker jeg å kunne kjøpe bøkene. Men hvis det er bok jeg ikke er sikker på om jeg kommer til å like, så leier jeg den som oftest på biblioteket.

Del tre av dine blogg favoritter med oss.
Bare tre?
Thestorysiren.com var den som fikk meg til å begynne å blogge!
Julies bokbabbel var en stor hjelp når jeg startet bloggen.
Ellers så er jeg innom denne bloggen hver dag sammen med de andre som står på bloggen min!

Så flott at du bruker biblioteket, selv har jeg gjenoppdaget det for bare noen år siden. Elsker å være innom der og bare plukke med meg en hel haug med bøker(sjeldent at jeg rekker å lese så mange av dem da men.. ;)).

Så utrolig hyggelig at du er innom bloggen her hver dag, det setter jeg stor pris på! Det har vært veldig hyggelig å få vite mer om deg og dine favoritter











Om bloggeren
Sommeren 2008 startet Mari bloggen Flukten fra virkeligheten. Mari elsker bøker(selvsagt!) og håper noe av sin leseglede kan smitte over på andre. Det er ikke bare bøker som Mari er lidenskaplig opptatt av, siden høsten 2007 har hun blogget om Sikring av barn i bil. Arbeidet med denne bloggen vant hun Buskerud fylkes trafikksikkerhetspris for i 2010. Til daglig jobber Mari på kontor i et elektrikerfirma.

4 kommentarer:

  1. Så hyggelig at jeg er blant favorittene dine! :) Blir spennende å følge deg videre. Godt gjennomført intervju. ;)

    SvarSlett
  2. Flott portrett:) Må innom bloggen:)

    SvarSlett
  3. Veldig flott innlegg:-) liker disse intervjuene dine Mari, hun har en flott blogg som jeg har besøkt flere ganger og det blir nok mange fler. Ha en fin lørdag begge to:-)

    SvarSlett
  4. Det var veldig hyggelig å bli kjent med deg, Isabella! Kjempefin blogg du har!

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.