RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 1. september 2013

Katter og "Den Nya Människan", igjen - En smakebit på søndag




Det går sakte fremover med lesingen for min del om dagen. Bøkene jeg holder på med er langt fra kjedelige, men tiden flyr - noe som også reflekteres i min manglende aktivitet på bloggen. Men jeg er her og i dag blir det igjen en smakebit fra Boel Bermanns "Den Nya Människan" !


Historien jeg nå leser fortelle sfra bokens hovedperson sin synsvinkel, i tillegg sprites teksten opp med utklipp fra samtidens aviser. På den måten får vi et større innblikk i hvordan verden utvikler seg nå som alle barna som blir født er barn uten evne til å føle kjærlighet og empati på samme måte som menneskene som ble født før. Her er en smakebit fra ett avisutklippene i boken:


Har du forresten sett boktraileren til denne boken? Jeg syntes den er veldig godt laget:


Jeg gleder meg til å lese deres smakebiter! Ha en super søndag :-)




Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?
  • Du deltar når du selv føler for det, om det er en søndag pr. år eller hver uke :) Utfordringen er en fin måte å få vist frem bloggen sin på, et lite "Hei, her er jeg", spesielt for de som er nye i det store ville blogglandia.
  • Skriv et innlegg på din blogg hvor deler noen valgfrie setninger fra en bok eller noe som er relatert til bøkenes verden. Vennligst ingen spoilere. Legger du inn linken til ditt innlegg i linkefunksjonen her får du besøk av andre "En smakebit på søndag"-deltakere/lesere.
  • Du behøver ikke å følge noen fast formel på innleggene dine, her er det bare å slå seg løs :) Kreativitet fanger lesernes oppmerksomhet.
  • Twitrer du postene dine så kan du gjerne bruke samme hastag som meg: #smakebit.
  • Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.








16 kommentarer:

  1. Har lest litt om denne boken på noen svenske blogger og har blitt nyfiken så klart. Boktraileren hadde jeg ikke sett før så takk for link til den:) Ha en riktig god natt og en fin søndag,Mari:)

    SvarSlett
  2. Takk for smakebiten! :)
    God søndag!

    SvarSlett
  3. Takk for smakebiten, ser ut til å være en fin bok :)

    SvarSlett
  4. Den nya människan kommer jag nog också att läsa! :)

    SvarSlett
  5. Den ligger som ebok på plattan och väntar. Ju mer jag läser om den desto högre upp på listan åker den...

    SvarSlett
  6. Det var en godt laget boktrailer ja, men den var litt ekkel syns jeg. Kjenner veldig godt følelsen av at tiden ikke strekker til, slik har jeg hatt det hele måneden ;)

    SvarSlett
  7. Det er bra du holder oss i sving med smakebiter selv om det går sent for egen del. Det er jo ikke et kappløp :) God søndag!

    SvarSlett
  8. Tack för annorlunda smakbit. Har hört talas om boken och tycker den låter mycket intressant.

    SvarSlett
  9. Har ikke hørt om denne, men likte boktraileren!

    SvarSlett
  10. Har virkelig lyst å lese denne boken etter å hørt så mye om den hos svenske bloggere, håper den blir oversatt til norsk:) Uhyggelig trailer! Men bra laget,ja!:) Takk for smakebiten, Mari!:) Ha en fin søndag!:)

    SvarSlett
  11. Oj, den boktraileren var virkelig spennende! Jeg fikk lyst til å lese boken med én gang!

    SvarSlett
  12. Denne boken høres utrolig spennende ut!! Tusen takk for nok en smakebit :)

    SvarSlett
  13. Den nya människan är jag nyfiken på. Tack för smakebiten:).

    SvarSlett
  14. Vilken sinnesskapande trailer. Har varit nyfiken på boken några veckor nu, det här gjorde mig ännu mer sugen.

    SvarSlett
  15. Syntes Legend er litt treig i begynnelsen. Har ikke helt klart å komme orgentlig inn i handlingen ennå. Men har jo hørt utrolig mye bra om boken, så håper jeg kommer inn i historien snart! :)

    SvarSlett
  16. Jättebra bok! Ha en trevlig kväll!

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.