RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 14. mars 2015

Melodi Grand Prix - en smakebit på søndag


Lørdagskveld ble det lite tid til lesing, selv om jeg var alene hjemme og hadde license til å være så usosial jeg bare maktet. Timene for avsted, men jeg så på den nervepirrende MGP sendingen til NRK(livredd for at pizza skulle representere Norge i Wien). 




Mamma er et annet sted er Aasne Linnestås første ungdomsroman, samtidig er dette forfatterens tredje bok i en trilogi. De to foregående romanene i trilogien er skrevet for voksne, hvis jeg har forstått det korrekt. Det må da være en original vri? Mohammed har skrevet en god forklaring på dette i sin anmeldelse av boken. Stopp gjerne innom bloggen hans for å lese mer om akkurat dette.

I denne boken følger vi hovedpersonen, 15-16 år gamle Tale, mens hun bearbeider tapet av sin mor. Det er vondt, men likevel lettlest. Mest ubehagelig er kanskje ikke selve sorgen, men hvordan forfatteren viser at voksne ofte kan nedvurderer ungdoms oppfattelse av det som skjer rundt dem. I sorgen ligger også lengten til den mer normale hverdagen, da du kunne tenke på helt andre ting. Forfatteren skriver så enkelt, men likevel så godt og treffende. Når du er 15 år er dette noe av det beste som kan hende deg:
Jeg husker bare varmen hans, og det han sa da vi kom helt ned, for da sa han det jeg aldri, aldri skal glemme.
- Jeg liker deg, sa han.

Riktig god søndag!

Hvorfor delta i "En smakebit på søndag"?
Gi flere muligheten til å oppdage din blogg. Du får en anledning til å oppdage nye bøker og bli kjent med spennende bokblogger/bokbloggere.


Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.











 Om bloggeren
Mari elsker bøker(selvsagt!) og startet denne bloggen sommeren 2008. Gode bøker og leseglede er til for å deles! Mari jobber til daglig på kontor og jobber som ekstern forlagskonsulent på si. Sommeren 2012 startet hun opp bokbloggportalen Bokblogger.no, der finner du en oversikt over de fleste norske bokblogger

Barns sikkerhet i bil er et tema som ligger Maris hennes hjerte nært og hun står bak den prisbelønnende bloggen Sikring av barn i bil.

13 kommentarer:

  1. Åh, jeg er sååå glad ikke Pizzan skulle dra til Wien.. Det hadde vært en skam om folket hadde stemt den frem dit..

    SvarSlett
  2. Tenkte som deg. Var redd pizza sangen skulle gå videre. Skjønner at den kan fenge som fest sang for noen, men det er overhode ingen MGP sang. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Vi har haft uttagning till Eurovision också, mumsiga Måns vann.

    SvarSlett
  4. Jag läser alldeles för lite ungdomsböcker.

    SvarSlett
  5. Tack för smakbiten! Trevlig söndag :)

    SvarSlett
  6. Det ble Breaking Bad og Doctor Who på oss i går. Mannen min kan ikke fordra Melodi Grand Prix så da blir det sånn :-) Det betyr ikke så mye for meg om jeg går glipp av det. I dag skal jeg lese og gå tur tenkte jeg. Kanskje jeg klare å lese ferdig Undone. Den var mye mer krevende enn jeg så for meg :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  7. Ingen bok jag känner till. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  8. Tack för smakbiten. Ha en trevlig söndag.

    SvarSlett
  9. Tack för smakbiten, så underligt att ändra målgrupp.
    Nu blir jag nyfiken på vad pizza-låten är;-)

    SvarSlett
  10. Då antar man att hon likade honom tillbaks! :) Tack för smakebiten.

    SvarSlett
  11. Förlåt att jag säger det med jag tyckte inte att pizza-låten var speciellt bra. Tack för smakebiten :)

    SvarSlett
  12. MGP ble det lite av her i helgen, men bruker av og til å følge med :-) Spennende bok du leser på, måtte notere meg ned denne og de to andre bøkene som var før denne. Virket som triste med fine bøker. Kos deg videre med søndagskvelden! :-)

    SvarSlett
  13. Speciellt att det är två vuxenböcker och en ungdomsbok i samma bokserie.

    Jag läste en ungdomsbok den här veckan (62 dagar av Cilla Naumann) som handlade om vissa av de samma händelserna som en av författarens böcker för vuxna (Springa med åror). Ungdomsboken är en del av en serie, men vuxenboken hör inte till (förutom att mamman till pojken i ungdomsböckerna är kompis till huvudpersonen i vuxenboken då). Jag tyckte att det var ganska originellt.

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.