RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

onsdag 28. oktober 2015

Humor, hår og sterke meninger - les Lina Neidestams Zelda


Hårete, feministisk, tradisjonell, sinna og selvmotsigende dame med frykt for å binde seg, det er Zelda, Nemis svenske kusine. 


Jeg leste nylig ferdig første hefte om Zelda skrevet og tegnet av svenske Lina Neidenstam, og jeg brøt ut i høylytt latter flere ganger i løpet av lesestunden. Man kan lese serien for ren underholdning, men dersom man liker mer dybde så er det ting man fint kan merke seg her. Det blir ikke en dårligere tegneserie av at Zelda faktisk har meninger og betraktninger om samfunnet rundt oss, som hun formidler gjennom til tider maniske monologer.

Zelda gis på norsk hos Egmont. Zelda har også hatt sin egen stripe i Dagbladet, kanskje finnes hun der enda, jeg er ikke helt oppdatert på DB.

Anbefalte striper fra forfatterens blogg:

Bara bröst

Internetz

Ta striden

Magkänslan

Julie har skrevet en fin omtale av det første heftet - innlegget kan du klikke deg frem til her.

Jeg anbefaler svenske Lina Neidestams tegneseriestriper, men du må tåle en tegnet pupp eller to.

Kilde: Kjøpt selv på Tronsmo.

0 comments:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.