RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 4. desember 2016

Skorstensjul - En smakebit på søndag

I år leser vi en adventskalender her i huset. Det er den magiske Skorstensjul av Mårten Sandén og Lina Bodén vi leser.




Issa, Mago og Stella har rømt fra et barnehjem og inn til Stockholm. Ungene har et håp om at de skal finne faren til Mago før jul, Mago sier at han driver en gullgruve i Sør-Afrika. Vel framme i Stockholm møter de Niklasson, en eldre, skjeggete, hjemløs mann som ikke husker hvem han er. Om de finner faren og hvem den gamle mannen egentlig er må du selvsagt finne ut av selv! Egentlig skulle jeg delt en bedre smakebit med dere enn bare bokens forside, men boken har blitt borte her. Nå har jeg lett rundt i huset, men finner den ikke. Jeg tror det er en liten lurenisse her som har gjemt den, men det finner jeg ikke ut av før resten av huset har våknet igjen(for dette innlegget skrev jeg sent på lørdagskvelden).

I fjor hørte jeg nesten hele denne adventshistorien som lydbok hos den svenske avisen DN.se, og det var en magisk opplevelse som jeg vil gi videre til barna mine. I går så jeg forresten at lydboken nå ligger på Storytel, så for de av dere som har abonnement så anbefaler jeg å prøvelytte til Skorstensjul. Jeg så forøvrig at en svensk kritiker, i Expressen tror jeg, nevnte både Astrid Lindgren og Charles Dickens da hun skrev om denne julehistorien, det kan jo være verdt å merke seg :)

Nyt den 2.søndagen i advent og gi en ekstra klem til noen du er glad i!






Hvordan delta med en smakebit?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.


Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.

16 kommentarer:

  1. Det låter som en väldigt mysig bok - om den kan liknas vid berättelser av Astrid Lindgren och Charles Dickens måste den bara vara bra :) Ha en fin andra advent!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, jeg håper du hadde en flott andre advent :)

      Slett
  2. Låter som en bok att mysa med.
    Tack för smakbiten !
    Trevlig andra advent till dig !

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det. Dagen var flott, med fakkeltog, julegrantenning og familie :)

      Slett
  3. den boken vill jag gärna läsa. låter fin. glad advent!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den finner du sikkert i en bokhandel nær deg, for det er en svensk utgivelse :D

      Slett
  4. For et flott adventstips! Jeg har mange adventsbøker som jeg har lest med mine barn, og også i barnehagen. I år er jeg på småbarnsavdeling og har ikke fått det til, men Pulverheksens adventsbok har slått an i mange år før dette.
    Jeg hiver meg med med en smakebit i dag, siden jeg har lest en bok som de svenske gjestene dine sikkert har noe å si om :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så spennende, Tine! Gleder meg til å finne ut av hvilken bok det er.

      Pulverheksas adventsbok den liker den vesle frøkna her også, men jeg er ikke like begeistret for den må jeg innrømme.

      Slett
  5. Tack för tipset. Har nog aldrig läst specifika adventshistorier för barnen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er et hyggelig alternativ til mer materielle kalendere :)

      Slett
  6. Låter som en bok som passar så här års. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  7. Håller också på att läsa Skorstensjul som adventsbok! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Endelig en som leser samme bok, hurra! Nå ble jeg litt glad :D Nesten litt rart at det ikke er flere av oss i dette kommentarfeltet.

      Slett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.