RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

tirsdag 10. januar 2017

Kattekrigerne: Tilbake til villmarken av Erin Hunter - Den beste boka jeg noen gang har lest

"Kris" er 11,5 år og min sønn. I dag er han på besøk på bloggen for å fortelle dere litt om den første boka han har lest i 2017.



Tilbake til villmarken er en actionbok i en serie på seks bøker, totalt er det seks serier på like mange bøker satt til samme univers. Hovedkarakteren i denne boka er Ildpote, lærlingen til klanlederen Blåstjerne i Tordenklanen. Boken handler om forskjellige katteklaner, Tordenklanen, Skyggeklanen, Vindklanen og Elveklanen.   Det er uro mellom klanene.

Boka starter spennende, og det er kjempevanskelig å legge fra seg boka når et kapittel er slutt. Jeg syns det var veldig overraskende at de ikke hoppet over ting som skjedde, alt fortsatte fra der det slapp i forrige kapittel. Slutten er sånn passe brå, men har du den andre boka klar så er det perfekt. Det hadde jeg.  Alt var spennende! Jeg vil veldig gjerne beholde bøkene så jeg en dag kan lese dem for mine egne barn.

Det var kun en ting som irriterte meg, det var skrivefeil på navn og andre skrivefeil. Med feil på navn mener jeg at det av og til har blitt byttet om på navn på for eksempel kattene som het Spraglepels og Spraglefjes. Jeg skjønte det fordi jeg hadde blitt kjent med figurene, men det var veldig irriterende.

Bør andre lese denne boka? 
Jeg syntes alle burde lese boka så mitt svar er ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I❤ this book

7 kommentarer:

  1. Flott skrevet om boken han har lest din sönn, godt lest. Han har funnet språket han - godt fellesskap det for dere to! Hils den unge mannen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for den hyggelige kommentaren, Tove. Han skal selv få lese den i ettermiddag :)

      Slett
  2. Så artig! Jeg har bestandig gitt bort bøker til tantebarn når det har vært jul og bursdager, og mener en av niesene mine fikk denne en gang. Jeg hørte fikk dessverre ingen entuasiastiske tilbakemeldinger, så da ble det med den ene. Skjønner nå at det kanskje var litt dumt... Ikke lett å velge bøker for andre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gjør som deg, og har nieser som leser. Neste gang får du gjøre en liten undersøkelse på forhånd eller i etterkant, så finner du ut av om det var vellykket eller om tantebarna har andre interesser innenfor litteraturen.

      Her er det ikke alt som faller i smak, det er bare den andre gangen jeg har funnet lesestoff som blir regne besettelsen for ham. Det gjelder å aldri gi opp, jeg har klokketro på at det finnes bøker for alle.

      Slett
  3. Vilken strålande recension! Vad roligt att hitta en serie som är så bra. Kan det även passa att läsa boken högt för en 8-åring. Vad tror "Kris"?

    SvarSlett
    Svar
    1. På vegne av forfatteren, tusen takk! Han blir helt sikkert veldig glad for spørsmålet. Jeg skal høre med ham i morgen :)

      Slett
  4. Ja, det tror han absolutt, og han håper 8-åringen vil like historien.

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.