RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

onsdag 19. mai 2010

Kampen om det beste omslaget + Jeg vil lese No og Jeg

Det kan se ut for at forlagene i de forskjellige landene markedsfører boken No og Jeg til et veldig forskjellig publikum. Ut i fra bokomtalen jeg leste hos Bokhora i dag så kan det se ut som om det kanskje kan ha vært en liten utfordring for forlagene og vite hvor de faktisk skal prøve å selge seg inn. Ser ut til at boken passer for en veldig bred lesergruppe aldersmessig sett.

Hvilket av omslagene under liker du best?

Svensk omslag:


Norsk omslag:



Engelsk omslag:


Amerikansk omslag:


Forlagets bokomtale:

"Vi kan sende overlydsfly og raketter ut i verdensrommet, vi kan identifisere en forbryter med utgangspunkt i et hårstrå eller en ørliten hudpartikkel, dyrke frem en tomat som kan ligge tre uker i kjøleskapet uten å bli rynkete, og få en mikroskopisk prikk til å inneholde milliarder av opplysninger. Vi er i stand til å la folk ligge og dø på gaten."

Når den hyperintelligente, 13 år gamle Lou møter den hjemløse No på Gare d’Austerlitz, tar livet hennes en ny retning. No og jeg er en sterk og bevisstgjørende tekst om viljen til å hjelpe, om evnen til å la seg hjelpe og om vennskap uten grenser.


Bok trailer:



Jeg oppdaget først No og Jeg av den franske forfatteren Delphine de Vigan for første gang i mars i år hos den engelske bokbloggeren Jenny. I dag surfet jeg litt rundt(ja, orker ikke å forbrede meg til eksamen 24/7 ;)) og fant ut at boken faktisk ble utgitt på norsk i fjor. Historien høres både hjertevarm og empatisk ut, kort sagt jeg vil lese den!

En liten smakebit fra et par av anmeldelsene jeg har lest av boken:

Bokhora:
Jag måste skriva: Delphine de Vigans ”No och jag” förtjänas verkligen att läsas. Men det låter tamt. Vi säger: den förtjänas att läsas så jävla mycket. För den är väldigt bra.

Wondrous Reads:
It's heartbreaking and hopeful, and leaves you with the knowledge that there are still exceptional people in the world.