RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

fredag 5. august 2011

Bokanmeldelse: Fallteknikk av Inga Sætre

Fallteknikk har jeg lest i forbindelse med Cappelen Damms bokbloggturné.

Hva handler boken om?
Rachel har akkurat flyttet hjemmefra, nå skal hun begynne på videregående og nyte friheten i hybelen. Det er så befriende å få være voksen, slippe unna maset og kranglingen med mor og far. Eller er det egentlig det?

Mine tanker om boken?
Da jeg åpnet opp Fallteknikk av Inga H. Sætre og leste de første sidene var jeg veldig i tvil, det virket ikke helt som historien for meg. Det var omtrent ikke tekst på de første sidene og jeg er ikke så begeistret for historier som kun fortelles ved hjelp av illustrasjoner.

Etter å ha bladd meg gjennom noen sider tok historien en vending og jeg var totalt oppslukt . Fortellingen handler rett og slett om livet som ungdom og forfatteren har skapt en realistisk og troverdig historie. Det finnes noe i historien som alle og enhver kan nikke gjenkjennende til. Spesielt vil nok denne ungdomsboken både appellere til og vekker minner hos de som selv var ungdom på 80- og -90-tallet.

Inga Sætre mestrer å blande humor og alvor i en tilnærmet perfekt balanse i denne tegneserieromanen. Forfattere som klarer det beundrer jeg veldig, det er nemlig ikke så lett, det er fort gjort at historien blir for tung og trist eller rett og slett en ren komedie om man ikke evner å balansere godt nok.

Boken er skrevet for ungdom men jeg tror den fint kan leses av alle som har vært unge engang. Hvis du ikke har lest tegneserieromaner tidligere så anbefales det, det er en behagelig avveksling fra den tradisjonelle romanen.

Oppsummering:
4 stjerner av 5 mulige.

Fallteknikk av Inga Sætre
Boken ble utgitt i: 
Juni 2011 
Målgruppe: Ungdom(men den passer også veldig godt til voksne jenter)
Antall sider(hefte): 231
Forlag: Cappelen Damm
ISBN: 9788202329150
Kilde: Anmelderkopi mottatt fra forlaget. Anmeldelsen er min ærlige mening om boken.

0 comments:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.