RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

onsdag 31. august 2011

Bokanmeldelse: Slave to Sensation av Nalini Singh

Psyene er et menneskeslag helt uten følelser, viser en Psy noen form for følelser blir de straffet. Da er de defekte og må rehabiliteres. Sascha Duncan er en Psy, hun har følelser og strever med å skjule sitt sanne jeg. Sascha vet hva rehabiliteringen i sannhet går ut på og er det noe hun er redd for så er det nettopp det.

I byen har mange changeling kvinner blitt brutal myrdet og Lucas Hunter er fast bestemt på at han skal finne morderen. Han er fast bestemt på at det må være en Psy som utfører disse drapene, en slik morder kan ikke inne ha noen form for følelser. Sascha skal være hans informant. Lucas oppfatter ganske raskt at hun ikke er en vanlig kald fisk av en Psy men at hun kan føle. Dyret i Lucas er både fascinert og tiltrykket av Sascha noe som kan være farlig for dem begge.
Mine tanker om boken:
Nå er det vel snart to år siden jeg vant bok #6 i denne serien fra Teddyree bloggeren bak bloggen The Eclectic Reader. Teddyree skrev om hvor godt hun likte denne serien og ga den første boken fem av fem mulige stjerner. Da var det en selvfølge for meg å investere i de fem første bøkene i serien, jeg er nemlig allergisk mot å begynne midt i noe. 

Det formelig damper av sidene enkelte steder, så god er kjemien mellom de to hovedpersonene Sascha og Luke. Forfatter Nalini Singh vet hvordan hun skaper god kjemi mellom to permer. Jeg har lenge nølt litt med å lese såkalte paranormal romance bøker for voksne, det er et eller annet med bare overkropper og lignende på forsiden av bøker som byr meg i mot(var det noen som snakket om fordommer? *rødme*). Det ser så billige ut... Det at jeg ikke liker forsiden betyr ikke nødvendigvis at innholdet mellom permene ikke kan underholdende meg, det har Nalini Singh nå fått overbevist meg om.

Boken?
Den leste jeg faktisk i fjor men den fortjener å bli nevnt på bloggen, stort mer enn å nevne den har jeg visst heller ikke gjort.

Psy/Changeling-serien består nå av 10 bøker, i hver av disse bøkene får man slå følge med forskjellige personer fra denne verdenen Nalini Singh har skapt. Vi får, såvidt jeg har skjønt, møte noen av de samme personene igjen men hovedpersonene er ikke de samme som i forrige bok.

Omslaget:
Ikke av typen som får meg til å ville handle ihvertfall.

Oppsummering:
4 av 5 stjerner.


Andres mening om boken:
Vil du vite mer om forfatteren?
Les Nalinis blogg 
Ta en titt på Nalinis fanside på Facebook

Slave to Sensation av Nalini Singh
Utgitt: 2006
Antall sider(paperback): 334         

ForlagBerkley Sensation
ISBN: 
ISBN13: 9780425212868 
Kilde: Kjøpt selv 



2 kommentarer:

  1. Når det gjelder romansene må omslaget ignoreres, eller så må man fokuserer på andre ting, som fine farger, blank overflate ol.
    Jeg er av den ekstremt overfladiske sorten som sliter med romanser hvis hunken på forsiden ikke appellerer til min særegne smak
    , derfor veldig viktig med fine farger og blanke overflater -))

    Jeg er ikke kjempe begeistret for serier som systematisk skifter hovedperson og fokus, foretrekker å følge de samme hele veien, (en av grunnene til at jeg ennå ikke har lest fortsettelsen av Graceling), men jeg er lett å glede og denne høres ut som noe jeg vil like.

    SvarSlett
  2. @Ingalill.:Jeg får si at jeg klamret meg fast i det lilla på dette omslaget hi hi.

    Du er advart på forhånd nå ihvertfall, jeg er egentlig enig for man forelsker seg jo ofte litt(eller mye) i hovedpersonene i boken man leser. Da vil man jo selvsagt ha mer av disse.

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.