RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 7. august 2011

En smakebit på søndag #30 - Dead Reckoning av Charlaine Harris



Bli med på denne ukentlige utfordringen du også(bloggen din behøver ikke å være en bokblogg), forklaring finner du nederst i denne posten. Husk å linke tilbake til dette innlegget i posten din. Hyggelig om du tar turen innom en eller flere av bloggerne som deler fra boken de leser. Utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday

.Denne gangen er smakebiten min fra Dead Reckoning av Charlaine Harris. Kindle lokasjon 374-77:
"So, you're going to cut off the bad parts?" I said brightly. "Of your hair," he said carefully. (I wasn't sure I'd needed that particular reassurance.)
Endelig er jeg i gang med bok # 11 om Sookie. Merker jeg er veldig lei av alle gjentakelsene til fru Harris, kunne ikke forlaget bare skrevet et kort sammendrag foran i boken for de som trengte det. Etter snart 11 bøker er det virkelig ikke behov for oss faste lesere å bli minnet på at f.eks. Sam er en shifter.



Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!
  • Åpne boken du leser i nå
  • Finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din(vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet under denne posten.
  • Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til dette innlegget og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten under her. Linkefunksjonen er forresten åpen frem tilogmed neste lørdag så om man ikke rekker å være med på søndagen kan man dele smakebiten ved en senere anledning. Da kan andre lesere enkelt hoppe fra blogg til blogg for å finne smakebiter fra forskjellige bøker og kanskje de oppdager en ny blogg eller to i samme slengen.
  • Det hadde vært hyggelig om alle som benytter seg av denne ideen linker tilbake til mitt innlegg, ellers blir liksom noe av poenget med denne faste posten borte da folk ikke kan finne frem til siden hvor alle smakebitene er samlet.


12 kommentarer:

  1. Heisann. Gleda meg til fleire smakebiter! :-)

    SvarSlett
  2. Du har hatt større tålmodighet med bøkene til Charlene Harris enn meg, jeg gav opp etter bok 2.

    SvarSlett
  3. Endelig Søndag igjen. Det er morsomt å lese alle smakebitene :)

    SvarSlett
  4. Å? Er Sam en shifter? He he... Ja, hun vet å dra det ut, kanskje på tide å ha litt tiltro til leserne sine? Jeg leste de 8 første rett etter hverandre, jeg holdt på å bli sprø!

    SvarSlett
  5. Hehe, ja er jo sant det, er litt lei av alle repitisjonene i de første kapitlene i hver bok.

    SvarSlett
  6. Jeg holder også på med en bok hvor du får sammen drag med jevne mellomrom. En merkelig måte å skrive på som minner meg om amerikanske tv-serier. Kanskje det amerikanske publikum ikke har lenger "attention-span" og må ha disse sammen dragene? Rart er det uansett.

    SvarSlett
  7. Fin smakebit.
    Har ikkje prøvd meg på bøkene om Sookie, mest fordi eg ikkje likte tv-serien. Finn berre ikkje blandinga av sex og blod særleg sexy. Er uansett einig i at det er irriterande med alt for masse av desse samandraga.

    SvarSlett
  8. Kul idé. Jag hänger på. :)

    SvarSlett
  9. For en utrolig smart sak! Jeg elsker å lese om bøker! :)

    SvarSlett
  10. Haha, har nettopp hørt bok 8 og 9 på lydbok og trengte en liten pause før neste. Repetisjonene var ikke mindre irriterende på lydbok nei. Selv om det var en god stund siden jeg sist leste i serien trengte jeg kun en brøkdel av tilbakeblikkene. Men gøy er de uansett:-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.