RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 4. desember 2011

CeeCee Honeycutts reddende engler - En smakebit på søndag.




Obs! Smakebiter fra flere andre bøker lenger ned på siden.

Velkommen til nok en smakebit på søndag alle sammen. Gleder meg til å se hvilke go'biter dere holder på med. Forresten vil jeg også i dag oppfordre dere alle til å stikke innom Så rart for å delta på Siljes adventsquiz. Jeg leser 'CeeCee Honeycutts reddende engler' av Beth Hoffman, her er en smakebit fra side 162:


Pappas skuldre sank sammen. "Jeg gjorde vel vondt verre jeg, da? Jeg innrømmer det. Men jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre."


Det er ikke en helt vanlig søndag, det er faktisk andre søndag i advent og derfor skal dere få enda et vers fra Adventslysene av Inger Hagerup:

Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede
Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede

Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede


Bli med på denne ukentlige utfordringen du også(bloggen din behøver ikke å være en bokblogg). Husk at det er hyggelig om du tar turen innom en eller flere av bloggerne som deler fra boken de leser denne søndagen. Utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday. Hvordan delta? Se forklaringen under illustrasjonen.

Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!
  • Åpne boken du leser i nå.
  • Finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din og del dem i en bloggpost, obs. ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken.
  • Husk å linke tilbake til dette innlegget på Flukten fra virkeligheten.
  • Legg igjen linken til din bloggpost i linkefunksjonen her, den finner du litt lenger ned på siden her. Funksjonen er oppe en ukes tid så om du ikke rekker å delta på en søndag kan du delta når som helst i løpet av den kommende uken.
  • Poenget med dette? Leserne våre kan enkelt hoppe fra blogg til blogg for å finne smakebiter fra forskjellige bøker. Kanskje oppdager de også en ny blogg eller to i samme slengen. Er du på Twitter så del linken din der da vel. Bruk gjerne taggene #smakebit #bøker #bokprat :) Det blir enklere å finne for andre om vi bruker de samme taggene.
  • Har du ikke blogg? Del en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet under denne posten.

9 kommentarer:

  1. Denne boken står på leselisten min. Har gjenoppdaget gleden ved historiske romaner. Gleder meg til å lese hva du synes om den. Ha en fin andre søndag i advent :)

    SvarSlett
  2. CeeCee Honeycutt var ei veldig søt bok:-)

    SvarSlett
  3. Jeg er også glad i historiske romaner, så venter spent på å få høre senere hva din dom er. Har merket meg boka tidligere, husket ikke tittelen på den men omslaget brente seg fast.
    Ønsker deg en fin adventssøndag jeg også. :)

    SvarSlett
  4. Veldig fin smakebit, jeg har virkelig lyst til å lese denne :-)

    God 2. søndag i advent!

    SvarSlett
  5. Jeg fikk melding nå i uka at denne ligger på biblioteket og venter på meg. Jeg har store forventninger til den og håper den er så bra som jeg tror!

    God 2. søndag i advent!

    SvarSlett
  6. Tusen takk dere :) Anmeldelse kommer, må bare bli ferdig med boken først ;)

    SvarSlett
  7. Da har jeg slengt inn min smakebit :) Ha en fin søndag Mari:)

    SvarSlett
  8. Fin smakebit. No skal eg ta ein kikk på dei andre smakebitane ;-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.