RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

tirsdag 6. desember 2011

Mine julegavetips


Endelig kommer mine julegavetips også, minner om at det fortsatt er over en uke igjen for å være med på blogghoppet. Les mer om det her, del dine julegavetips med hele bloggsfæren.

Det er nesten helt utrolig, jeg som så og si ikke leste norske bøker i 2010 anbefaler tre norske bøker som fortjener en plass under juletreet. Må si jeg er veldig stolt av hvor mye norsk jeg har fått lest i løpet av 2011. Her har jeg anbefalt en bok til de voksne, en til barna og en til ungdommen i huset.

Mellom oss av Ruth Lillegraven - les min anmeldelse av boken her.
Lillegraven skriver så fint om forholdet mellom mennesker som står hverandre nær, eller mennesker som i teorien burde stå hverandre nære. Alle hemmelighetene som finnes i denne familien gjør båndene mellom de forskjellige personene noe anstrengt.

Mellom oss var en bok jeg hadde store vanskeligheter med å legge fra meg(jeg glemte til og med og spise frokost så oppslukt var jeg av boken, det sier en del for jeg er avhengig av å spise frokosten min!). En knallsterk skjønnlitterær debut av forfatter Ruth Lillegraven.


Tonje Glimmerdal av Maria Parr - les min anmeldelse her.
Tonje Glimmerdal er ei jente med glimt i øyet, hun minner om kjente og kjære figurer fra barnelitteraturen som for eksempel Astrid Lindgrens Pippi Langstrømpe og Karlson på taket men på samme tid er hun noe helt for seg selv.

En fantastisk barnebok som anbefales på det varmeste til både store og små!

Høsten av Jan Henrik Nielsen - les min anmeldelse her.
Høsten er en fabelaktig og mørk ungdomsbok, samtidig er historien fylt av små lysglimt.

Det er en grå og trist verden vi får møte mellom permene men de to jentene fyller leserens hjerte med håp. Det er ingen romantikk, ingen forelskelse eller trekantdrama i boken men det er kjærlighet mellom mennesker, kjærlighet til familien som står sentralt. Skildringen av forholdet mellom de to søstrene er herlig beskrevet, ja, det føles nesten ekte.

Ta gjerne en titt på julegavetipsene fra de andre bokbloggerene, du finner dem i oversikten her:

4 kommentarer:

  1. Eg har òg foreslått Tonje Glimmerdal av Maria Parr. =) Fin tips til julegåver.

    SvarSlett
  2. Det kommer et innlegg fra meg i morgen, tenker jeg. Litt stressa om dagen, med eksamner og styr. :P Gode forslag fra deg, Høsten havner i mine tips også :)

    SvarSlett
  3. Takk, Mai Lene :) Tonje Glimmerdal er en flott bok!

    Jeg gleder meg til å lese tipsene dine, Julie. Håper eksamenene dine har gått bra og at det snart blir en velfortjent juleferie på deg :)

    SvarSlett
  4. Jeg har foreslått Tonje Glimmerdal til noen som har spurt om tips, uten at jeg har lest den selv, men på bakgrunn av det mange sier. Jeg har den stående hjemme og gleder meg til å lese den for noen:-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.