RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

tirsdag 31. januar 2012

Bloggaksjon: Kjøp Eirabu av Kristine Tofte

Tar du utfordringen?

Det finnes mange norske lesere der ute som elsker en god fantasy roman, hvorfor er det da så få som har fått øynene opp for Song for Eirabu av Kristine Tofte(utgitt i 2009 av Tiden forlag)? Forfatter Kristine Tofte annonserte for kort tid siden at det nok ikke kommer mer fantasy fra hennes penn, rett og slett fordi det ikke selger her. Det gjør meg oppriktig og inderlig trist!

Oppfølgeren til  Song for Eirabu kommer til sommeren, det er ikke på mer enn 1500 bøker. En av Norges beste bloggere, Ida Jackson, bestemte seg for noen dager siden at dette måtte gjøres noe med og skrev en oppfordring til alle sine lesere; Kan vi redde Eirabu, Internett?

Jeg har tatt utfordringen og forhåndsbestilt boken, nå vil jeg oppfordre alle dere som titter innom bloggen til å gjøre det samme. Håpet mitt er at flere andre bokbloggere(og lesere selvsagt!) vil følge mitt eksempel; kjøpe boken(bøkene) og blogge om saken. Det er allerede svært tydelig at aksjonen til Ida har effekt, Eirabu har rykket opp på 2.plass på bestselgerlisten hos Haugenbok.

I 2009 leste jeg Song for Eirabu av Kristine Tofte og jeg kan trygt anbefale denne vakre, norske fantasy romanen videre(forresten morsomt å se hvor mye innleggene mine har endret seg både i innhold og form siden den gang). Til sommeren kommer den andre boken og den trykkes kun i et opplag på 1500 bøker, 1000 av disse går til bibliotekene rundt omkring i Norge og 2-300 gis ut som leseeksemplarer. Det betyr at forlaget ikke forventer å selge noe særlig mer enn 200 bøker over disk. Det er skandale spør du meg. Har du ikke lest Song for Eirabu bør du straks bestille den, så svinger du innom Haugen bok for å forhåndsbestille Song for Eirabu bind 2 - vargtid

Er du forresten veldig opptatt av pris er det verdt å merke seg at boken faktisk er noen kroner rimeligere om du velger å forhåndsbestille den. Lurer på om jeg må tilbake igjen for å kjøpe begge bøkene i gave til søsteren min, hun lånte min utgave av Eirabu og likte den svært godt hun også.


Stafettpinnen er herved oversendt til deg, du står ansvarlig for å levere den videre ;) En annen enkel måte du kan hjelpe til å få litt oppmerksomhet rundt saken på er å legge igjen en kommentar i tråden min på Bokelskere.










Om bloggeren
Sommeren 2007 startet Mari bloggen Flukten fra virkeligheten. Mari elsker bøker(selvsagt!) og håper noe av sin leseglede kan smitte over på andre. Til daglig jobber hun på kontor.

22 kommentarer:

  1. Jeg likte første boka veldig godt, og har forhåndsbestilt nummer to (selvsagt)!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra, Solgunn! Jeg forhåndsbestilte den i dag :) Var ikke klar over at det var mulig før jeg så innlegget til Ida tidligere i dag :)

      Slett
  2. Ojj... Fikk nesten litt dårlig samvittighet over ikke og ha lest 1éren enda.. Men eier den faktisk..
    Må se og få lest den.. Men tror jaggu jeg må inn og forhåndsbestille 2éren og :)
    For sikker på jeg vil elske den :D

    Får se om jeg ikke også får blogget om dette :)
    Fint initiativ dere har tatt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, shame on you! Neida ;) men nå er det i hver fall det perfekte tidspunktet for å blogge om aksjonen og etterhvert første boka når du får lest den. Skikkelig triste greier.

      Slett
  3. Får se om jeg ikke kan få lest den nå i Februar :) Hele denne mdr. står nesten på norsk litteratur :p hehe
    Men har i hvertfall delt både på facebook og twitter.. :) Også skal jeg ta meg sjølv i nakken og xD hehe

    SvarSlett
    Svar
    1. Jippi :D Flott at du har delt, Line!

      Slett
  4. Jeg har faktisk "Song for Eirabu" i bokhylla mi, og har hatt den der i minst et par år. Jeg har derimot ikke lest den enda, fordi jeg leser bare engelske bøker. Men siden jeg har kjøpt den kommer jeg nok til å lese den en gang i framtida, muligens i sommer. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror nok du vil like den, Mia :) Fin, fin fantasy!

      Slett
  5. Eg har lest nummer 1 og likte den veldig godt. Lånte den på biblioteket, men kjøpte den ikkje. No er den bestilt og på veg til meg. Nummer 2 er sjølvsagt forhåndsbestilt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Supert! Lurer på om bloggaksjonen kan få boken opp til #1 plass på listen.

      Slett
  6. Jeg har ikke lest nummer 1, men det tror jeg jammen meg jeg skal gjøre :)

    Jeg har en utfordring til alle mine med-bloggere:
    " Les for en god sak 2012"
    http://leserommet.com/?p=439

    Håper mange vil være med!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, gjør det, Lise! Jeg skal ta utfordringen din. Tenkte på det da jeg så Line(Moonstar) sine mål for 2012.

      Slett
  7. Jeg tror jeg er en av de ytterst få som ikke likte Song for Eirabu særlig godt, selv om det ikke betyr at den er dårlig (jeg skal lese den om igjen snart i tilfelle den faktisk var bedre enn jeg husket, noe jeg mistenker). Jeg skal uansett forhåndsbestille toeren.

    Forøvrig synes jeg det er veldig fint at du tar dette opp. Det blir ikke akkurat gitt ut mye norsk fantasy (annet enn oversettelser), og nettopp derfor er det jo så viktig å støtte de få fantasyforfatterne vi har.

    SvarSlett
    Svar
    1. Alle kan jo ikke like alt, men som du sier behøver ikke det å være fordi boken er dårlig skrevet. Det er smak og behag.

      Det blir spennende å høre om du er av samme oppfatning etter å ha lest boken på nytt.

      Det er helt klart veldig viktig at vi støtter de forfatterene vi har innenfor sjangeren, ja.

      Slett
  8. Jeg har ikke lest Song for Eirabu, men nå har jeg bestilt den og forhåndsbestilt toeren. Den første er faktisk utsolgt fra leverandøren i følge Haugen bok, så det kan se ut til at aksjonen virker :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt supert. Så du nevnte det på bloggen din også :)

      Slett
  9. Jeg forhåndsbestilte den for noen dager siden, og jeg gleder meg utrolig mye til å få nummer 2 i hendene! Elsket første bok. Ble imponert over at det går an å skrive så god fantasy, og så attpåtil på norsk! Ikke fordi det er overraskende at det i det hele tatt går an, men fordi det er artig med noe som virkelig fenger fra en norsk forfatter i forhold til alt som finnes der ute av engelskspråklige forfattere.

    SvarSlett
  10. Jeg synes dette er så fint :)
    Jeg bor for tiden i Argentina, men når jeg kommer hjem igjen en gang så må jeg nok bestille/kjøpe.
    Har den første stående i hylla og vente. Den kjøpte jeg på et salg for et års tid siden, men har ventet med å lese den siden jeg hørte at det skulle komme en oppfølger. Liker best å begynne på "serier" der oppfølgeren er lett tilgjengelig, for er nok ikke verdens flinkeste til å vente.

    SvarSlett
  11. Stilig aksjon! Kommer til å bestille den så fort jeg får råd til det=)

    SvarSlett
  12. Btw på capris.no får du boka til et litt billigere pris(299kr+frakt). vet ikke hvorledes det er med frakt på haugenbok osv.

    SvarSlett
  13. Jeg har hatt bok en på huskelista mi veldig, veldig lenge, men da jeg leste om dette på bloggen til forfatteren, bestilte jeg begge to. Gleder meg!

    SvarSlett
  14. Jeg leste første boka da den kom ut. Venter på at bok 2 skal komme som e-bok. Dessverre kan man ikke forhåndsbestille den. (Men, legges prisen over min smertegrense, låner jeg den nok på biblioteket istedet).

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.