RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 10. september 2011

Bli kjent med: Stine fra bokbloggen Bokorm

"Bli kjent med bokbloggerne" er en fast intervju-serie her på bloggen, her skal du få bli litt bedre kjent med de forskjellige norske bokbloggerne. Ønsker du å delta så blir jeg glad om du sender meg en e-post. Da er alt klart for å ønske velkommen til Stine fra bloggen Bokorm - Bokprat og skravlesjuka..

Fortell oss litt om deg og bloggen din. 
 Jeg og bloggen min har vært venner i 1,5 år nå. Hadde litt startproblemer før det med hva den skulle handle om, men så kom jeg inn i bokblogg-miljøet og da var temaet satt. Jeg vil gjerne skrive om politiske og samfunnsengasjerende emner også, men pga jobben min er jeg litt forsiktig med å ytre slike meninger. Sånn raskt om meg selv så er jeg 25 år, bor i NordNorge med samboer og 2 hunder. Liker å fotografere, lese, trene, være ute i skog og mark, men også å kose meg i sofakroken med en god film/TV- serie.

Skjer det noe spennende på bloggen nær fremtid som vi bør vite om? Ukentlige, månedlige eller sporadiske begivenheter på bloggen din som du har lyst til å fortelle oss om? Nå har du sjansen. 
Nei, dessverre så tror jeg ikke det. Har gjentatte ganger prøvd med "ukens spalte", men det glir litt ut for meg. Kanskje jeg skal hive meg på "Smakebit på en Søndag" :)

Hva liker du best med det å blogge?
Det jeg liker best med å blogge er at jeg treffer flere med samme interesser, at man kan dele tips og anbefalinger og at jeg får utløp for litt skrivetrang.

Vi har alle en lang liste med favoritt bøker men klarer du å plukke ut fem bøker fra listen din og dele de med oss?
Ouch, vanskelig! Men det må nok bli slik:
1. Trygve Gullbransen: Bjørndaltrilogien (litt juks der kanskje, hehe)
2. Linda Olsson: La meg synge deg stille sanger
3. Astrid Lindgren: Mio min Mio
4. Cecilia Samartin: Drømmehjerte
5. Karin B. Holmquist: Potensgiverne

Har du en favoritt forfatter(eller kanskje flere)?
Jeg går ikke så mye på forfattere, men har lest alle bøkene til Cecilia Samartin, samt at bøkene til Margit Sandemoe alltid har fascinert meg. Jo Nesbø skriver utrolig gode krimbøker, det samme gjør Unni Lindell. Flaut nok legger jeg ikke så nøye merke til forfatterne bak en god bok, hehe!

Er det en bok du lenge har tenkt at denne er virkelig god, skjønner ikke hvorfor ikke flere mennesker leser den?
Bjørndaltrilogien til Trygve Gullbransen. Den er så nydelig! Og bakom synger skogene, Det blåser fra Dauingfjell og Ingen vei går utenom heter de tre bøkene
Klikk på bildet for å besøke bloggen til Stine.
Er det noe du leser som du egentlig syntes er litt pinelig? Ikke vær flau del av dine guilty pleasure med oss, du er neppe alene om det. Pinlig og pinlig... jeg leser en romanserie som heter "Morshjerte", også er jeg stor fan av "Sagaen om Isfolket" og "Heksemesteren" til Margit Sandemoe.

Har du et mål med bloggingen din?
Å spre leseglede :)

Har du noen gang plukket opp en bok fordi en annen bokblogger anbefalte den(hvis ja nevn gjerne en bok)? Nei, dette er egentlig ganske rart. Når jeg leser bokblogger og blogginnlegg om bøker kan jeg gjerne blir intr i boken, men jeg orker ikke å lese den med det første fordi jeg liksom har lest om den i bloggen. Det kan hende jeg leser den ved en senere anledning. Boken jeg leser må være litt "ny" og "spennende" for meg :)

Bruker du ditt lokale bibliotek? Fortell oss gjerne hvorfor/hvorfor ikke.
Dessverre altfor lite! Mest pga det er litt tungvint å komme seg dit.

Del tre av dine blogg favoritter med oss.
Mine topp tre "disse leser jeg nesten hver dag"- blogger er:
1. Anettes bokboble
2. Labben, Migrating Coconuts
3. Dipsolitteraten

Tusen takk for praten, Stine! Det har vært koselig å få lov til å bli bedre kjent med deg.
 

4 kommentarer:

  1. Hei, kjempespennede å lese sånne intervju. Jeg lurer på en ting, jvordan får du lagt inn svar-knappen på kommentarer? =)

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å lese denne spalten hver lørdag jeg nå! :) Koselig å bli kjent med deg Stine.

    SvarSlett
  3. Åh, så arti å "se seg selv" på trykk! :D Tusen takk for at du ville intervjue meg, og takk for koselige tilbakemeldinger :)

    SvarSlett
  4. Dette er en kjempefin spalte, Mari, og jeg ser frem til hver lørdag. Det er morsomt å bli bedre kjent med medbloggere :-)

    Og flotte svar, Stine!

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.