RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

mandag 15. november 2010

Nye bøker - uke 45. Jeg har fått en award.



Hver mandag prøver jeg å poste de bøkene som har dumpet ned i postkassen min eller som jeg har kjøpt i uken som har gått. 

Nå er det noen uker siden sist jeg postet bøkene som har kommet i hus, så her er bøkene jeg har anskaffet meg siden sist:





Kjøpt:


Har du kjøpt eller mottatt noen spennende bøker i det siste?




Tusen takk til Bokelskerinnen som har gitt meg denne awarden, det var veldig hyggelig å våkne opp til en hyggelig award på mandagsmorgenen. Bokelskerinnen er en av mine absolutt favoritt bloggere og det er ikke lenge siden jeg kjøpte en bok basert på en av hennes glimrende anmeldelser(Det Usynlige Fjellet av Carolina De Robertis).

Her er reglene: 

1. Takk den du har mottatt prisen fra
2. Kopier prismerket til bloggen din
3. Fortell hvilke 3 forfattere du regner blant dine favoritter, og nevn en yndlingsbok per forfatter
4. Send prisen videre til 5 mottakere som du føler fortjener den.

Mine favoritt forfattere(akkuat nå, denne kan jo fort endre seg):
1. Harper Lee - forfatteren har kun skrevet en bok, boken heter Drep Ikke En Sangfugl, men den er til gjengjeld knakende god, en bok alle bør lese. Historien blir fortalt ut i fra synspunktene til en ni år gammel jente, boken berører mange tema men handler mest av alt om rasisme og klasseskille i USA på 1930-tallet.


2. John Scalzi - en av de første science-fiction forfatterene jeg prøvde meg på. I Scalzis bok Old Man's War får menneskene et valg når de fyller 75 år, de kan verve seg til det militæret eller fortsette livet sitt slik som de lever det i dag. Menneskene har kommet seg ut i verdensrommet og trenger soldater for å kjempe om plass på planetene som menneskene kan bo på.

3. Melina Marchetta - De fleste som titter innom bloggen min har nok fått meg seg hvordan jeg falt for Melina Marchettas forfatterskap da jeg nylig leste hennes realistiske ungdomsroman Jellicoe Road. Boken handler om Taylor som ble forlatt av sin mor som 11-åring. Historien veksler mellom nåtiden(Taylors liv som 17 åring) og fortiden med en 22 år gammel noe kryptisk historie om fem ungdommer. Jeg har gått til innkjøp av alle Marchettas bøker, flere av bloggerne jeg følger har gitt hennes bøker knallgode kritikker så jeg håper jeg også liker alle bøkene hennes. Det ser lovende ut i hvert fall.


Jeg vil gi awarden videre til noen av mine favoritt bokbloggere:

Ingalill.

Synne
Teskjekjærringa
Karin
Silje
Ha en fantastisk mandag alle sammen!

4 kommentarer:

  1. Den samme awarden får du av meg inne på bloggen min:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentaren på bloggen min <3
    Jeg er 28 uker til søndag, så da er vi ganske likt ja :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.