RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 27. juni 2021

Under the egg - En smakebit på søndag

Jeg håper alle har hatt en fin midtsommer/Sankthans. Selv er jeg litt sent ute, i går orket jeg ikke å starte på smakebitene og i dag har dagen bare gått veldig fort så langt. Det føles som en evighet siden forrige gang jeg hadde smakebitene her, og siden sist har jeg mistet et kjært og nært familiemedlem, min mormor. Så den siste tiden har vært litt rar og trist, men det har også vært fint å kunne snakke om alle de gode minnene.


Den siste dagen jeg var hos mormor begynte jeg på en ny bok. Jeg satt ved siden av henne og leste mens hun slappet av. Det var litt rart at hele boken begynte med at hovedpersonen, Theo, mistet sin bestefar. Hun bodde sammen med bestefaren og en mor som vi aner nok har noen psykiske problemer. Bestefaren var familiens forsørger, og nå som han er borte er det Theo(Theodora) som må finne ut av hvordan de skal klare seg videre.

Tonight I poured out the jar's content and counted it again - $384. On the day Jack died, there had been $463. I guess I was lucky that he died only a week after refilling the jar. From that day forward, I had donbe the hard work of keeping what we had: eating only from the garden and the pantry, avoding our few functional apppliances even as the red-lined utility bills kept streaming through the mail slot. I'd even given up the Laundromat, hand-washing my sweaty clothes in the kitchen sink and drying them on the backyard line.
Still, no matter how hard I worked, the money couldn't hold us forever.

Jeg tar litt sommerferie med smakebitene, men er tilbake søndag 22.august, når skole og hverdagsliv forhåpentligvis er i gang igjen mer normalt enn på lenge. 
Jeg krysser fingrene for det. Hvis noen kunne tenke seg å være ferievikar, så er det bare å synge ut. Det er fullt mulig :)

Neste uke er smakebitene hos  Astrid Terese .

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Hvordan delta med en smakebit?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.


Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.

Om bloggeren
Mitt navn er Mari. Jeg er en dame i siste halvdel av 30-årene. Har studert samtidslitteratur for barn og unge ved Norsk Barnebokinstitutt. Tidligere redaktør nubb.nu, nettsted for formidling av nordisk ungdomslitteratur. Du kan lese mer om meg i fanen "Kontakt/Hvem er jeg?"

3 kommentarer:

  1. mysigt att läsa med mina barnbarn ❤️

    SvarSlett
  2. Beklagar sorgen! Det kan vara svårt men bra att fokusera på de goda minnena.
    Trevlig sommar!

    SvarSlett
  3. Beklagar din sorg och hoppas att ferien är lång och läkande! Jag gör ett premiärförsök här, fint söndagsnöje :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.