RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

mandag 18. mai 2009

Mandags oppsummering

Hva som skjer på bokfronten om dagen?

For et par dager siden ble jeg ferdig med lydboken The Magicians' Guild skrevet av Trudi Canavan. Det var Knirk sine skriblerier som fikk meg interessert i bokserien og det er jeg ikke lei meg for. Skal skrive en liten anmeldelse når jeg har tid.

Jeg fikk min første grafiske novelle i postkassen her om dagen, Sandman Vol. 1: Preludes and nocturnes. Gleder meg til å kunne kaste meg over den.

Siden Knirk nevnte Breaking Dawn i kommentarfeltet kom jeg på at søsteren min kom innom meg med den på fredag, den står i bokhyllen min og skriker på å bli lest! Det er nesten sånn at jeg ikke har lyst til å begynne på den, vil ikke at Stephenie Meyers fantastiske reise med Bella, Edvard, Jacob og alle de andre skal ta slutt.



Den lille snutten skulle være et lite hint til at jeg lytter til Confessions of a shopaholic skrevet av Sophia Kinsella. Dette en bok i sjangeren chic lit men jeg må si den ikke har falt helt i smak hos meg. Jeg har lyst til å ta for meg med hovedpersonen, Becka, og be henne vurdere å legge seg inn et eller annet sted for å få hjelp med avhengigheten sin. Noen av dere har kanskje sett filmen?

Ellers så leser jeg fortsatt Shadow of the wind skrevet av Carlos Ruiz Zafón. Så langt liker jeg boken utrolig godt, skulle ønske jeg hadde litt mer tid til å sitte ned og lese i den.

I tillegg har jeg kastet meg på to bok utfordringer, den ene utfordringen går ut på å lese 12 young adult fiction bøker i løpet av året mens den andre er 10 chic lit bøker i løpet av året(angrer veldig på at jeg valgte ut alle bøkene i shopaholic-serien mulig jeg må revurdere det!).

Hva skjer på bokfronten hos deg om dagen?


Jeg er litt på etterskudd men sier det allikevel, gratulerer så mye med dagen som var alle sammen! Her var dagen fantastisk flott, strålende sol og varmt vær. Kan ikke huske at vi har hatt en slik 17.mai på lenge, i mitt sinn dukker det bare opp minner om sure og forblåste dager.

Natt til 17. mai var det utrolig morsomt å være norsk, som sikkert ALLE vet vant jo Alexander Rybak Eurovison. Må ærlig si at jeg syntes det var fortjent. En ting irriterte meg i løpet av kveldens sendingen og det var Synnøve Svabøs konstante babling(spesielt under poenggivningen), no ofence Synnøve jeg har egentlig sansen for deg men denne gangen snakket du nok litt vel mye.

Tilbake til musikken, i mine øyne var det ingen av de andre sangene hadde den effekten på meg som Rybaks Fairytale. Det er ikke bare låten som er bra, Alexander Rybak har en måte å formidle sangen på som er fantastisk. Rybak tror på musikken sin og han elsker det han driver med, han gløder når han står på scenen.

Alexander oppfordret folk til å møte ham på Gardermoen når flyet hans skulle lande. Lurer på om han hadde sett for seg at det skulle komme så mye folk som det gjorde? Ta en titt på kaoset, tusenvis av fans hadde møtt opp. Jeg hadde blitt klaustrofobisk tror jeg he he.

8 kommentarer:

  1. Sophie Kinsella skriver bra, men innholdet er jo så som så:) Veldig meningsløst innhold føles det ut som, men moro lesestoff da...;)

    Min yndlingsbok er Vindens skygge... og Engelens spill:):) Fantastisk..

    SvarSlett
  2. Ja, det er liksom ikke skrivemåten men innholdet. Det er godt å koble av med litt chic lit men frem til nå har hovedpersonen irritert meg mer enn hva jeg har ledd av boken he he.

    Selv om jeg ikke er halvveis i Vindens skygge enda så kan jeg forstå at mange har den som yndlingsbok. Har liksom ikke lyst til å legge den fra meg når jeg første setter meg ned.

    SvarSlett
  3. Natron er jo kjempe spennende som deo da... Det må jeg si! Hvordan har man prøvd seg fram til det.. hvordan er det med barbering av armhulene og sånn? Blir det svie? Natron er jo ganske sterkt tenker jeg....

    SvarSlett
  4. Jeg er helt enig! Becky Bloomwood er en slitsom person. Jeg har riktignok lest alle shopoholiker-bøkene, men det har ikke vært så veldig entusiastisk. Mest bare for å følge med og se hva hun roter seg oppi :p Har ikke, og har ingen planer om, å se filmen.

    Spennende med en sånn chick-lit utfordring. Hvor fant du den? :)

    Gratulerer med dagen som var i går! Ekstra deilig når man får finvær :)

    SvarSlett
  5. Moromoromoro med Canavan. Gratulerer med dagen. Når det gjelder shopaholic så holder jeg meg langt unna bøkene, men filmen kunne jeg tenke med å se på dvd en kveld med mye kakao.
    Jeg er snart ferdig med siste bok i Twilight. Gleder meg til å lese andre ting. Har blitt litt mye vampyrer i det siste...

    SvarSlett
  6. Ååååå nå så jeg at du har Dragonlance på vent. Da blir jeg nostalgisk.
    Dragonlance var mitt første møte med fantasy genren da jeg var 17 år. Det var stort. Sukk. Det var tider det. Caramon. Tanis. Tasslehof. Lurer på om jeg hadde likt de nå? Gleder meg til du skal skrive om de.

    SvarSlett
  7. Men legends er kanskje ikke de første i Dragonlance? Du har kanskje allerede lest noen?
    (unnskyld plapringa her...)

    SvarSlett
  8. Stine Marie: Chic lit challenge 2009 knirk: Plapring er hyggelig det! ;) Ja, man kan neste få en liten overdos om man har lest veldig mye om bare vamyrer en stund he he, selv om bøkene er bra.

    Jeg har ikke lest noe av serien enda, venter spent på at Dragonlance Chronicles skal dukke opp i postkassen min :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.