RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

torsdag 2. juli 2009

Sommerboka 2009

Song for Eirabu av Kristine Tofte er årets sommerbok på Bokprat og jeg skal lese den sammen med de andre medlemmene der inne i løpet av sommeren. Kort om Song for Eirabu fra bokomslaget:

Song for Eirabu er ei soge om tre kongerike, to unge søstrer og ein spådom om verdas ende.

En kort og grei beskrivelse av boken, grunnen til at den er så kort er kanskje fordi Kristine Tofte ikke er glad i spoilere? Kristine er kanskje for mange i bloggverdenen bedre kjent som Avil fra bloggen Vårljos. På Vårljos kan du finne mer informasjon om forfatteren og linker til omtaler av boken hennes.

Boken har kommet til postkontoret mitt så i dag skal jeg dit for å hente pakken min. Egentlig skulle ikke pakken inneholdt mer enn Song for Eirabu men bokklubben hadde selvfølgelig et meget godt tilbud til meg(som jeg selvsagt ikke kunne motstå). Derfor er lydbok versjonen av Engelens Spill skrevet av Carlos Ruiz Zafón også med i pakken.


Barcelona, 1920-tallet. David Martín er journalist og forfatter og bosatt i et forlatt og falleferdig tårnbygg. En dag dukker den ivrige Christina opp og ubehagelige og underlige ting begynner å skje. David settes samtidig på sporet av en rekke godt bevarte hemmeligheter og opplever at noen tar i bruk de råeste midler for å stikke kjepper i hjulene for ham. Boken slutter der forfatterens forrige bok, Vindens skygge, begynner.
Gleder meg til både å lytte og lese.

Det blir litt lite blogging om dagen rett og slett fordi det er for varmt til å gjøre stort annet enn å bade, lese litt og sørge for å få inntatt nok væske. Nå ser det ut som solen må vike litt her for tordenskyene truer(da passer det heller ikke spesielt godt å sitte foran pc'n). Krysser fingrene for at det kommer en skur og ikke bare tordenvær(ekstrem brannfare her pga. tørt og varmt vær).

0 comments:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.