RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

torsdag 30. september 2010

Bokanmeldelse: Bra 7ke greier av C. j. Skuse





Hva handler boken om?
Tvillingene Beau og Paisley mistet moren sin da de var små, faren havnet i fengsel og siden har de ikke hørt fra ham. Side den gang har tvillingene bodd hos sin egoistiske bestemor, hun bryr seg mer om penger og elskerne sine enn om barnebarna. Kjære, gode bestemor sendte Paisley avgårde på internatskole(vel internatskoler blir vel mest riktig egentlig) fordi hun var slikt et vanskelig barn å takle, Beau var en så snill og greit gutt, som aldri lagde bråk, så at han fikk bli værende hos bestemoren. Beau lagde aldri bråk, viktig å merke seg at det er i fortiden, nå vil tilfeldighetene nemlig ha det til at Beau kommer over en hel eske med brev fra sin far. Endelig er det tid for handling og leserene blir tatt med på en heisatur til Las Vegas hvor vi får robbe godterisjapper sammen med tvillingene.

Mine tanker om boken:Beau og Paisley er et herlig tvillingpar, de er helt motsatt av hverandre, en er rolig mens den andre er litt gal og aldri tar seg tid til å tenke over konsekvensene handlingene deres kan få. Len deg tilbake i godstolen og la tvillingene ta deg med på tur sier bare jeg :)

Kapittelene i boken veksler mellom å bli fortalt av Beau og Paisley. Dette syntes jeg fungerer bra men jeg har til tider litt problemer med ekteheten i Paisleys stemme(så langt en slik historie kan være ekte), men etterhvert som hun utvikler seg gjennom historien så liker jeg henne bare bedre og bedre.

Alt i alt en underholdende bok, jeg vil vite mer og håper det kommer en oppfølger.

Jeg har lest den engelske versjonen av denne boken, Pretty Bad Things, så jeg kan dessverre ikke uttale meg om den norske oversettelsen.

Boken får terningkast 4 fra meg for historien er lettlest og underholdende.

Vil du vite mer?
Her kan du lese mer om forfatteren C.j. Skuse 


Boken kjøpte jeg tidlig i vår etter å ha lest anmeldelsen til Jenny på bloggen hennes Wonderous Reads. Boken var også ute på bokbloggturné i regi av Cappelen Damm i sommer, vil du vite hva andre norske bloggere syntes om boken så ta en titt på anmeldelsene i listen under:

Skolebibliotekaren

Marielle
Cathrines pageturner
Kasiopeiias bøker
Stines notater
Blog blog



0 comments:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.