RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 9. juni 2012

Bli kjent med: Nina fra bloggen I Ninas Bokverden.




"Bli kjent med bokbloggerne" er en fast spalte her på bloggen, her vil du bli litt bedre kjent med de forskjellige norske bokbloggerne. I dag skal vi få bli bedre kjent med Nina fra bloggen I Ninas Bokverden. Velkommen hit, Nina!


Fortell oss litt om deg og bloggen din.
Jeg startet bokbloggen min i fjor desember etter å blitt inspirert av en rekke bokblogger. Jeg følte jeg trengte et sted for la min forkjærlighet for bøker få utspring.

Hvorfor er det så gøy å blogge om bøker?
Jeg synes det er morsomt å blogge bøker pga jeg får delt bra bøker med folk. Får tips til nye bøker gjennom kommentarer og ved å lese andres bokblogger bokomtaler/anmeldelser. Etter jeg har lest en bok sitter inne en del tanker og følelser rundt det jeg har lest ,og det er fint å kunne sette ord på det.

Har du et mål med bloggingen din?
Har ikke noe spesifikke mål med bloggingen min,men synes det er fint å kunne dele mine meninger om bøker og få tips om nye bokopplevelser gjennom å lese andres blogger. Synes det er fint å høre at folk tar boktipsene til seg og gjerne sjekker ut bøkene.

Skjer det noe spennende på bloggen nær fremtid som vi bør vite om? Ukentlige, månedlige eller sporadiske begivenheter på bloggen din som du har lyst til å fortelle oss om? Nå har du sjansen.
Jeg håper å få satt i gang en giveaway i nær fremtid. Synes det er flott å kunne spre bokglede og gi bøker videre så de kan bli satt pris på og bli plukket opp. Ellers så har jeg ikke noe klare planer ennå.

Vi har alle en lang liste med favoritt bøker men klarer du å plukke ut fem bøker fra listen din og dele de med oss?
Hvis jeg skal holde meg uten for bokserier ,og fokusere på enkelt stående bøker må disse under være mine favoritter:
1) La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson
2) "Hotellet på hjørnet av bitter og søt" av Jamie Ford
3)"The help" av Kathryn Stockett 4) "Saras nøkkel" av Tatiana De Rosnay
5) "Vann til elefanter" av Sara Gruen

Har du en favoritt forfatter(eller kanskje flere)?
Har et par stykker; J.K Rowling, Charlaine Harris, Dan Brown, Linda Olsson, Stephanie Meyer og Christopher Paolini (+mange fler)

Besøk Ninas fine blogg ved å klikke på headeren.

Er det en bok du lenge har tenkt at denne er virkelig god, skjønner ikke hvorfor ikke flere mennesker leser den?
Hmm, må tenke meg litt om. Men kan trekke frem "The Lovley Bones" av Alice Sebold.

Leser du noe som enkelte ville sette merkelappen guilty pleasure på? Del det med oss, du er neppe alene om det.
Noen vil kanskje si at "Twilight"sagaen skviser seg under "guilty pleasure" ellers så har jeg begynt å like litt mer "chic-lit" bøker som er enkle og lett leste:)

Hva slags forhold har du til lydbøker?
Kan ikke si at jeg har hørt mye på lydbøker. . Blir fort rastløs og jeg liker best å lese bøkene. Men skjønner hvorfor mange liker å høre på lydbøker. Jeg har lenge ønsket meg i digibok selv.

Hva med e-bøker? Siden vi allerede er i gang med litteratur i forskjellig format mener jeg ;)
Har dessverre ikke noe lesebrett eller kindle ,men ønsker meg det. Har lastet ned kindle for PC,men har ikke fått lest så mange bøker på den måten.

Har du noen gang plukket opp en bok fordi en annen bokblogger anbefalte den(hvis ja nevn gjerne en bok)?
Har det, bla plukket jeg opp "1984" etter at Julie på "Julies bokbabbel" anbefalte den foruten "Høsten" av Jan Henrik Nielsen. Nå nevnte jeg litt flere bøker,hehe. Men kort fortalt har jeg fått en del god tips til bøker å lese gjennom de månedene jeg har blogget på bokbloggen.

Bruker du ditt lokale bibliotek? Fortell oss gjerne hvorfor/hvorfor ikke.
Det siste halvåret har jeg igjen funnet gleden å gå innom mitt lokale bibliotek. Jeg har lenge kun bare kjøpt bøkene og er litt sånn "vil-ha-boka-til-odel-og-eie" type. Men nå som jeg ikke har jobb har jeg ikke råd til å kjøpe så mye bøker,så jeg har lånt en del bøker. Funnet nye bokfavoritt osv.

Del tre av dine blogg favoritter med oss.
Har en del favoritt med topp tre er:
1) Julies Bokbabbel
2) Flukten fra virkeligheten
3) Betraktninger


Kjenner du til Ninas blogg eller var dette en ny oppdagelse for deg? 

Nina er en veldig allsidig leser og jeg lar meg stadig imponere over hvor bredt hun leser. Tusen takk for at vi fikk bli bedre kjent med deg, Nina!
Kunne du tenke deg å fortelle litt om bokbloggen din så ta kontakt med meg, ingen grunn til å være beskjeden for vi vil så gjerne hilse på.









Om bloggeren
Sommeren 2008 startet Mari bloggen Flukten fra virkeligheten. Mari elsker bøker(selvsagt!) og håper noe av sin leseglede kan smitte over på andre. Det er ikke bare bøker som Mari er lidenskaplig opptatt av, siden høsten 2007 har hun blogget om Sikring av barn i bil. Arbeidet med denne bloggen vant hun Buskerud fylkes trafikksikkerhetspris for i 2010. Til daglig jobber Mari på kontor i et elektrikerfirma.

5 kommentarer:

  1. Fint intervju Mari og Nina:) Nina jeg elsker bloggen din!:) Liker det du skriver og bøkene du leser. Jeg elsker også at bloggen din er så fargerik å fin, blir så glad når man tar turen innom:) Også er du veldig flink og kommentere på andres innlegg og det settes stor pris på:) Ønsker dere en flott helg!:)

    SvarSlett
  2. Takk Isabella for fine ord ovenfor:) Takk til deg også Mari for at jeg fikk være med :)

    SvarSlett
  3. Jeg kan bare signere det som Isabella over her sier!Nina har en veldig fin blogg som jeg liker veldig veldig godt og det er alltid kjekt å ta turen innom på bloggen hennes.
    Mari,jeg digger deg og bloggen din også,liker disse fine spaltene dine!Ha en fin helg:-)

    SvarSlett
  4. Ninas blogg er kjempefin - absolutt en av de jeg liker best!! gleder meg til å følge henne videre :))

    SvarSlett
  5. Så hyggelig å bli nevnt som en av favorittbloggene dine, Nina. Du har en veldig fin bokblogg, i både utforming og innhold! :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.