RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

torsdag 26. mars 2015

Kort, men ikke så godt: Dinner with a Vampire av Abigail Gibbs

For et par år tilbake skrev jeg et lite innlegg om Dinner with a Vampire, en bok forlaget mente var den nye store vampyrromanen for ungdom. Boken leste jeg noen måneder etter at den ble utgitt, det er på høy tid at jeg skriver et par setninger om boka.



Var du en av de som så på Edward Cullen(Twilight) som en usunn forelskelse? Da bør du virkelig hilse på Kaspar, en av hovedpersonene i denne boka, eller kanskje ikke!. Det er virkelig ikke noe som er i nærheten av sexy med en gutt som prøver å dreåe deg, gi deg blåmerker og/eller forsøker å kvele deg. Dersom du etter alt dette fortsatt vurderer å bli kjæreste med gutten som har utsatt deg for alt dette bør du seriøst vurdere å oppsøke profesjonell hjelp(les: psykolog).

Problemet er ikke at Abigail Gibbs skriver så dårlig, men hun trenger et mer originalt plot å jobbe med. Gibbs gjorde det godt med boken som selvpublisert, men at et forlag kan trykke dette viser virkelig hvor mye bransjen av og til handler kun om penger(selvsagt skal man tjene penger, men ikke på hva som helst) og mindre om kvalitet og originalitet. Dette er en historie som er en del Twilight og liten del Fifty Shades of Grey, for unge voksne - grøss.










Om bloggeren
Mari jobber til daglig på kontor i et elektrikerfirma, i tillegg er hun redaktør/prosjektleder for NUBB.nu - nettsted som arbeider med formidling av nordisk ungdomslitteratur. Hun driver Bokblogger.no, der finner du en oversikt over de fleste norske bokblogger

og hun står bak den prisbelønnende nettsiden Sikring av barn i bil.

2 kommentarer:

  1. Flott omslag på boken, men jeg fikk en overdose med vampyrer for ganske mange år siden, så denne boken blir jeg nok å styre unna ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror aldri jeg blir lei, men det er veldig greit å variere. Denne vil jeg uansett ikke anbefale deg, eller noen andre, Anette ;)

      Slett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.