RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 5. juni 2016

Late sommerdager - En smakebit på søndag



På nyhetene ser vi bilder hvor deler av Europa står under vann og av mennesker som på tragisk vis har blitt berørt av dette. Vi leser om hundrevis som drukner i Middelhavet. Begge deler er store kontraster til den fantastiske sommeren vi nyter i trygghet og fred her lenger nord.



Det var noen tanker i natten på en varm sommerkveld fra meg. Akkurat nå leser jeg litt på Kindle'n min. Der leser jeg Last Days of Summer av Steve Kluger. Akkurat nå jobber hjernen min på spreng for å huske hvor i alle dager jeg snappet om denne tittelen, jeg kommer ikke på det. Boken handler om en ensom gutt i Brooklyn i 1940. 12-år gamle Joey Margolis skriver brev, og ender opp med å brevveksle med up and coming baseball stjerne. Her er det humor og alvor om hverandre. Dagens smakebit kommer fra en rapport fra et slags ungdomsfengsel, rapporten handler om romanens hovedperson:

2. Claims to be suffering from a variety of ailments that mandate his immediate release. These include appendictis, heart attack, diphtheria, polio and gonorrhoea (which he pronounced correctly). Actually, we think he has a slight fever, this has been regulated with Bayer aspirin and orange juice.

Ut i fra denne smakebiten kan vi vel tolke at vi her har med en ganske så smart gutt å gjøre. Han vokser opp i et fattig strøk, faren har forlatt familien. Joey blir behandlet dårlig av de andre ungene i nabolaget. Jeg er spent på hvor denne reisen tar meg.






Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.




Om bloggeren
Mari jobber til daglig på kontor i et elektrikerfirma, i tillegg er hun redaktør/prosjektleder for NUBB.nu - nettsted som arbeider med formidling av nordisk ungdomslitteratur. Hun driver Bokblogger.no, der finner du en oversikt over de fleste norske bokblogger.


5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ville sommerblomster er så vakre :)

      Slett
  2. Ja, det hørtes ut som en virkelig smart gutt!
    Det er helt utrolig hvordan det flommer med vann i Europa. Og det er ufattelig trist det som skjer i Middelhavet. Jeg skal igang med en bok som heter Det finnes ingen de andre - det er bare oss av Lindis Hurum, som handler om akkurat det. Jeg tror det blir sterk lesning.
    Ønsker deg en fin sommersøndag, Mari!

    SvarSlett
  3. VI glömmer lätt hur bra vi har det - och ... vi ska väl inte jämföra med resten av världen hela tiden , men vi kan ändå öva lite mer på att vara tacksamma ;)
    Tack för ännu en smakbits-söndag!
    Allt gott!

    SvarSlett
  4. Tack för smakbiten. Ja, man glömmer lätt att njuta och uppskatta det man har.

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.