RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

tirsdag 8. august 2017

Alder er bare et tall - Ferien er over

(...)Men som alla andra som levt länge har jag en ålder inom mej, en ålder som jag känner mej som. Trettiosex är min. Jag blir alltid förvirrad och irriterad när folk behandlar mej som en gammal människa. Det har de ingen rätt til, bare för att jag råkar vara det! - Fra Katarina Mazettis roman Mitt liv som PINGVIN

Husk at de gamle rundt deg sjeldent føler seg så gamle mellom øra som utseende tilsier. Sitatet er fra "2.etg." boka mi, det er svensk feelgood og det er ikke feil på tampen av sommeren.

Hei bloggen!
August er siste sommermåned, og for vår del er ferien over. Jeg håper alle har fått ladet batteriene i løpet av sommeren og kanskje lest litt?



Om bloggeren

Mari har studert samtidslitteratur for barn og unge ved Norsk Barnebokinstitutt. Hun er redaktør nubb.nu, nettsted for formidling av nordisk ungdomslitteratur og hun driver Bokblogger.no, stedet hvor du finner de fleste norske bokblogger.

10 kommentarer:

  1. läst och latat mig, känner mig som 64 och halvt ❤️

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres ut som den perfekte sommer :)

      Slett
  2. Katarina Mazzetti skriver godt. Det med alder er jo et tall og har mange sider i seg. Jeg blir 63 nå i august, som 36 :-) Med 52 ukers ferie hvert år! Ja, det har blitt litt lesing, har tatt fatt på Per Anders Fogelströms serie Mina drömmars stad, om Stockholm fra 1880 - 1968.
    Vel mött etter din ferie :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er et godt nytt bekjentskap for meg så langt. Faktisk har jeg vel fire av bøkene til forfatteren her, jeg kjøpte de på salg etter å ha lest en herlig omtale av hennes forfatterskap hos en annen blogger en gang for flere år siden. Fra tidligere av har jeg kun sett filmatiseringen av Grabben i graven bredvid.

      Det er helt sikkert deilig med 52 uker ferie, det er deg nok vel unt :) Tittelen på boken du leser er jeg sikker på at jeg har hørt før, men jeg kan ikke si at jeg har kjennskap til forfatteren. Hyggelig at du tittet innom bloggen.

      Slett
  3. Jeg har talldysleksi. Idag er jeg 25 og fornøyd med det :D :D (så jeg forstår ikke hvorfor de kaller meg B52 Bomba idag... HÆH?)
    Lytter til feelgod jeg, istedenfor. Outlander, bok 3. 43+ timer. åååååhhh så deilig...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hipphipphipp og 3X hurra for deg, Marianne! Talldysleksi kan helt sikkert være praktisk å ha en gang i blant ;)

      Oooh, jeg visste ikke at Outlander var feelgood i det hele tatt jeg. Har faktisk trodd det var mye tragedie i de bøkene, er det aldeles feil det da?

      Slett
  4. Jeg er pensjonert for lenge siden, og har egentlig all verdens tid! Men har så mye å fylle den med, at dagene blir for korte. Stort sett frisk i hode og kropp gleder jeg meg over hver dag - alltid med en bok i nærheten. Vel møtt til deg og alle andre! En fin og fredelig høst venter oss, får vi håpe. Og godt valg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig at du har så mye å holde på med og at du som oftest er frisk og rask. Noen av de travleste menneskene jeg vet om er pensjonister, det er nok noe som går igjen. Når man har full råderett over egen tid er det så mye en har lyst til å gjøre og bidra med.

      Valget ja, det er spennende tider foran oss. Det er alltid stor stas med valg, selv er jeg er en av de som håper på et regjeringskifte i oktober 2017. Planen er å kombinere valget med litt litteratur, ved å forhåndsstemme på biblioteket her. Det er jo helt perfekt for en lesehest.

      Slett
  5. Tre veckor på resande fot i USA, sen härligt slappande. Mycket läst!
    När kommer smakebitarna igen? Om de kommer förstås...

    SvarSlett
  6. Tre uker i USA hørtes spennende ut! Jeg håper du hadde en flott tur :) Smakebitene kommer på søndag!

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.