RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 12. mai 2019

Undermajordomo Minor - En smakebit på søndag


Dette er godteri du ikke får hull i tennene av, skrev jeg i 2012 etter at jeg hadde lest Brødrene Sisters av Patrick deWitt. Endelig var tiden her for å lese en ny bok av forfatteren. Jeg er i gang med lydboken Undermajordomo Minor, har du lest den eller andre bøker av forfatteren kanskje?


Dagens linkefunksjon for smakebitene finner du lenger ned i dette blogginnlegget. Neste uke er det Astrid Terese som er vert for smakebitene.

Jeg er faktisk snart ferdig med denne lydboken, det er noe med historiefortellingen til deWitt som driver meg fremover, han skriver med humor og driv. Denne boken er kanskje ikke like alvorlig som den første, og jeg er nok ikke like begeistret for denne, men det betyr ikke at boken ikke er god, bare at den første boken jeg leste av forfatteren var veldig bra. Egentlig vil jeg gjerne sende deg til mitt innlegg om den første boken jeg leste av Patrick deWitt, nemlig innlegget om den fantastiske Brødrene Sisters - les det gjerne, men aller helst, les boken. I tillegg skal du selvsagt får en smakebit fra Undermajordomo Minor av meg:

You always bring God into arguments you know you're losing, for the liar is lonely, and welcomes all manner of company.


You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter



Nå som vi er så godt i gang med mai, hva har vært den beste boken du har lest så langt i år?



Hvordan delta med en smakebit?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.


Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.


Om bloggeren
Mari har studert samtidslitteratur for barn og unge ved Norsk Barnebokinstitutt og brenner for god litteratur for barn og unge.

7 kommentarer:

  1. ny författare för mig, tack för smakbiten.

    SvarSlett
  2. Hej, behöver kolla upp den författaren, känner inte till honom. Den bästa bok jag läst hittills i år är nog Kärlekens Antarktis av Stridsberg, men jag har läst många bra böcker. Kanske för att om en bok inte tilltalar mig så slutar jag läsa efter max. 100 sidor! Tack för smakbit och trevlig söndag

    SvarSlett
  3. Tack för smakbiten! Blev ju nu tvungen att kolla upp den första bokens titel. ;)

    SvarSlett
  4. Tack för smakbiten. Trevlig söndag.

    SvarSlett
  5. Tack för smakbiten, den var rapp och välformulerad

    SvarSlett
  6. Det författarnamnet kände jag inte till, kul smakbit, tack för den!

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.