RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 27. oktober 2019

Livet -illustrert - En smakebit på søndag


Jeg har skrevet det før, og nå gjør jeg det igjen; jeg er så glad i alt Lisa Aisato skaper, den damen berørt og gledet meg sånn med sine vakre illustrasjoner og kloke ord.


Livet - illustrert blir helt sikkert en gavebok under juletreet i mange hjem i år. Jeg kjøpte den faktisk i matbutikken, og når den er så lett tilgjengelig vil jeg tro det generer enda flere boksalg enn normalt.

Dagens linkefunksjon for smakebitene finner du lenger ned i dette blogginnlegget. Neste uke er det Astrid Terese som er vert for smakebitene.

"Noen dager følte vi oss sterke og uovervinnelige." Tekst og illustrasjon: Lisa Aisato.

Boken er, så langt jeg har bladd meg, fylt av sanne og ærlige ord om tilværelsen helt fra vi er små barn til alderdommen. Det er ting vi tenker og føler, som vi noen ganger kanskje tror vi er alene om å følge og å tenke, som de fleste av oss har til felles.

I løpet av uken som kommer skal vi faktisk begynne å skrive november 2019, og simsalabim, så er det jul! Tenk på det. Og jeg som har en hel haug med blomsterløk igjen som skulle vært plantet for å gi ekstra farger og gleder på våren. Satser på at jeg rekker å få ut noen i dag. Kos dere på søndagen alle sammen!


You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter





Hvordan delta med en smakebit?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.


Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.


Om bloggeren
Mari har studert samtidslitteratur for barn og unge ved Norsk Barnebokinstitutt og brenner for god litteratur for barn og unge.

12 kommentarer:

  1. Enig med deg, Lisa Aisato er uovertreffelig. Jeg har også lyst på denne boken, tenker jeg ønsker meg den til jul :) Ha en super søndag Mari!

    SvarSlett
  2. Den boken har jeg virkelig lyst på, så jeg har nevnt den som juleønske ett par ganger :-) Lisa Aisatos tegninger er utrolig vakre, de snakker rett til hjertet mitt!
    Ha en riktig fin søndag, Mari!

    SvarSlett
  3. Tack för smakbiten. Tycker särskilt mycket om illustrationen.

    SvarSlett
  4. Jeg liker også LIsa Aisatos herlige tegninger og akvareller. I dag prøvde jeg å legge inn et innlegg på siden din, men det ble feil. Lenge siden jeg har vært med, så jeg har visst falt helt av lasset.

    SvarSlett
  5. Jeg fikk det til, men nå ligger det en merkelig sak der som ikke skal være med.

    SvarSlett
  6. Jag har letat lite på hennes namn, hittar ett par bilderböcker men inget annat på svenska. Tack för smakbit, o trevlig söndag

    SvarSlett
  7. Men åh vilken fin bok! Den ska jag beställa som julklapp åt mig själv. Tack för tipset! - från en som också har en hög oplanterad lök liggande! :)

    SvarSlett
  8. Det ser ut att vara en fin bok. Tack för tips och smakbit! Ha en fin söndag.

    SvarSlett
  9. Verkar som en riktigt fin bok! Tack för smakbiten, hoppas den översätts till svenska, kan inte se att den ännu blivit så.

    SvarSlett
  10. Jenta som ville redde bökena av Lisa Aisato har jag läst med barnbarn, jättefin.

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.