RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 7. februar 2021

Bokbloggerprisen 2020 - En smakebit på søndag

Nå er det snart bare en drøy uke igjen til siste frist for nominering til Bokbloggerprisen 2020 for norske bokbloggere, bookstagrammere og booktubere(les mer om prisen her). Jeg forsøker derfor å rekke ei bok til før tiden renner ut.

                                 


Boken jeg gjerne vil rekke er Høgspenning livsfare av Helene Guåker. Lea har begynt på videregående og hun har flyttet på hybel. Hjemme på ferie merker hun at ikke alt er som det skal, moren er sengeliggende og faren bagatelliserer det. Lea forsøker så godt hun kan å få moren opp, uten hell og hun hjelper faren med gårdsdriften, slik som moren også vanligvis gjør. Jeg er spent på å se hvordan dette påvirker Leas liv på videregående, og ser fram til å lese videre. 

Her er en smakebit fra boka:

Eg blir ferdig med å sjekke geitene akkurat i tide. Fôrstasjonane er etne tomme. Ikkje ein einaste pellets ligg att. Dei småstore killingane spring av garde, mens Pippi kjem gåande mot meg. Eg gav ho navnet fordi ho var heilt vill da ho var lita. Ikkje slem, berre vill.
Det er nok ikke lett for en 16-åring å føle så mye ansvar på sine skuldre. Hvordan skal det gå med Lea? Jeg må lese videre for å finne ut av det.

Jeg håper dere alle får en like vakker vintersøndag som det ser ut som vi har i vente :)

Neste uke er smakebitene hos  Astrid Terese .

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter



Hvordan delta med en smakebit?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.


Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.

Om bloggeren
Mitt navn er Mari. Jeg er en dame i siste halvdel av 30-årene. Har studert samtidslitteratur for barn og unge ved Norsk Barnebokinstitutt. Tidligere redaktør nubb.nu, nettsted for formidling av nordisk ungdomslitteratur. Du kan lese mer om meg i fanen "Kontakt/Hvem er jeg?"

2 kommentarer:

  1. Jag önskar vi hade något liknande för svenska bokbloggare som ni har. Verkar så roligt! Här har vi en fin vinterdag, bara -9 grader så det är riktigt överkomligt.

    SvarSlett
  2. Här är det bara -6 idag och mycket snö. Tack för smakbiten!

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.