RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 6. mars 2021

Kortlisten til Bokbloggerprisen 2020 - En smakebit på søndag

Har du fått med deg hvilke boktitler som er nominert til Bokbloggerprisen 2020? Hvis du ikke har fått det med deg og er nysgjerrig så klikker du HER. Hvordan er det med våre svenske bloggkollegaer, har dere en lignende pris?

Ventelisten min i BookBites, biblioteket sin app for lån av e-bøker og lydbøker.
Akkurat nå består listen kun av bøker som er nominert til Bokbloggerprisen 2020.

Akkurat nå er jeg litt mellom bøker, så i dag er min smakebit rett og slett ventelisten på bibliotek-appen min. Den ser du på bildet over. Da kortlisten til Bokbloggerprisen ble avslørt så jeg med glede at jeg hadde lest tre av de nominerte, så jeg har "kun" seks bøker igjen å lese for å finne ut av hvilke titler som har begeistret mine litteraturvenner på nett fra året som har gått. I fjor fant jeg noen godbiter, som for eksempel Linn Strømsborgs Aldri, aldri, aldri. Det er like gøy å lese andres favoritter hvert år, da får jeg lest bøker jeg kanskje ikke vanligvis plukker opp. 

Neste uke er smakebitene hos  Astrid Terese .

Hva leser du på denne første vårsøndagen?

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter



Hvordan delta med en smakebit?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.


Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.

Om bloggeren
Mitt navn er Mari. Jeg er en dame i siste halvdel av 30-årene. Har studert samtidslitteratur for barn og unge ved Norsk Barnebokinstitutt. Tidligere redaktør nubb.nu, nettsted for formidling av nordisk ungdomslitteratur. Du kan lese mer om meg i fanen "Kontakt/Hvem er jeg?"

5 kommentarer:

  1. Du har virkelig noe å se frem til med disse bøkene. Jeg har no en bok igjen å lese, men det ble lett denne gangen siden jeg allerede hadde lest 6 av bøkene som kom på listen. Tror dette er første året hvor kortlisten har stemt så godt med min lesesmak :)
    Ha en super søndag Mari!

    SvarSlett
  2. Vi har inte liknande pris och jag är lite avundsjuk på det här. Vem organiserar egentligen? Är det förlagen eller någon ideell sammanslutning?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er vi bokbloggere som organiserer den selv. Komiteen har skiftet gjennom årene, den har de siste par årene også inkludert Bookstagrammere og Yotubere.

      Slett
  3. Det känns som att bokbloggande är halvt på utdöende i Sverige men vi är ett tappert gäng som stretar vidare. Instagram har tagit över totalt men där handlar det främst om att visa upp hur många recensionsex man fått eller ha snyggast bilder.

    SvarSlett
  4. Har lest fire av de nominerte (to romaner, to i åpen klasse) . Leser nå Heroin Chic av Maria Kjos Fonn som er den romanen jeg enda ikke har lest.

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.