RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 1. mai 2021

En smakebit på søndag - De svina


Godt nok for svina er fortsatt boken jeg holder på med. Av og til leser jeg mye, nå om dagen har jeg vært mer opptatt av mine kjære blomster og planter til å lese særlig mye. Det må også være greit, tenker jeg. Nå gleder det meg masse å stelle med plantene mine, og glede meg til de kan plantes ut og spre blomsterglede for oss.


Selv om det er litt andre ting som opptar meg om dagen, så har jeg kommet litt videre i boken. I tillegg til at jeg leser Godt nok for de svina, så har jeg krim på lydbok når jeg holder på med andre ting. Akkurat nå er jeg litt over halvveis i Svarthuset av Peter May, men jeg velger likevel å dele videre fra samme bok som sist. Det er enklere enn å skrive ned fra boken jeg lytter til :) 

Er det en ting jeg har bitt meg merke i, så er det Anita Krohn Traaseths måte å beskrive menneskene i livet sitt på. Hun er raus med komplimentene og fremstår som en meget bra person. Selv ble jeg imponert over beskrivelsen av hennes egen skilsmisse, den var vond som hun selv skriver, men at de bestemte seg sammen for å klare å ha et godt forhold. Det er så viktig særlig når barn er involvert, og det vitner om to fornuftige og kloke mennesker. Noen ganger er det ikke mulig å leve sammen, men det å kunne samarbeide på en god måte er viktig uansett. 

Gjennom alle de ti årene som har gått siden skilsmissen, har Stian og jeg alltid hatt et godt forhold. Det er jeg veldig stolt av. Vi la premissene for det tidlig, og igjen handlet det om val. Vi har fått til samarbeidet rundt Hanna. Stian er en del av vår familie, og han har et godt forhold til min mann og sin tidligere svigerfamilie. Han er en bra kar, en flott far og en svært god eksmann.
Å bli oppstemt og glad når man leser om en skilsmisse er sjelden kost, for det er jo ærligtalt et sårt og vanskelig tema, likevel fikk denne beskrivelsen meg til å tro på mennesker. Noen ganger er kanskje et samarbeid umulig, men det er så fint å lese at det slettes ikke må være sånn for alle. 

Ønsker dere en flott søndag! 

Neste uke er smakebitene hos  Astrid Terese .

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Hvordan delta med en smakebit?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.


Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.

Om bloggeren
Mitt navn er Mari. Jeg er en dame i siste halvdel av 30-årene. Har studert samtidslitteratur for barn og unge ved Norsk Barnebokinstitutt. Tidligere redaktør nubb.nu, nettsted for formidling av nordisk ungdomslitteratur. Du kan lese mer om meg i fanen "Kontakt/Hvem er jeg?"

6 kommentarer:

  1. Mina föräldrar skilde sig när jag var 3 år, och med åren har jag förstått allt mer vilka ansträngningar de gjorde för att förbli vänner, vilket de lyckades med. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  2. Det er så fantastisk når det begynner å spire og gro om våren. Jeg har noen vintertrøtte planter inne som nå må få litt kjærlighet, og planter ute som endelig viser tegn til å blomstre igjen. Det er noe av det aller fineste med våren :-)
    Jeg har ikke lest Godt nok for de svina, men jeg tenkte på om jeg skulle gjøre det nå når hun har gitt ut ny bok.
    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  3. en exemplarisk skilsmässa förefaller det. tyvärr är nog motsatsen det vanligaste

    SvarSlett
  4. Det er godt å kunne prioritere andre ting, som familien eller plantene. Har nettopp vært en tur på hytten til en venninne og sett hvordan de allerede har fått det til å spire og gro, deilig.
    Fortsatt god søndag Mari!

    SvarSlett
  5. Det är många som planterar just nu! Själv har jag inte så gröna fingrar... :)

    SvarSlett
  6. Ja det är nog många som har det tufft i samband med skilsmässa. Men låter där som det är en av de som gått relativt väl med. Tack för smakbiten.

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.