RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

mandag 12. september 2011

Misfornøyd mandag: Oslo bokfestival og ungdomsbøker.no

Fredag 16/9 kl.12.00 går startskuddet for Oslo bokfestival og hva er vel da bedre enn å bruke det som inspirasjon for en misfornøyd mandag? Jeg kunne selvsagt tastet i vei om valget men jeg satser på at alle som titter innom her bruker sin stemmerett i dag og stemmer på det partiet dere mener vil gjøre den beste jobben med å styre og stell i DERES hjemkommune(og fylke selvsagt). Nå over til værmeldingen.

Oslo Bokfestival 2011

Det jeg lurer på er hvem sin briljante idé det var å legge festivalen til akkurat den helgen? Hvorfor var det ingen som spurte meg om avtaleboken min var blank disse tre dagene?! Det må jeg si var urutinert. Denne helgen er det jo både lag og utdrikkingslag(ikke mitt!) som står på planen. Jeg tror muligens flere ville rettet "the evil eye" mot meg om jeg på fredag hadde sagt au revoir, vi sees på søndagsaften for å så reise avsted til hovedstaden for å overvære bokfestivalen i stedet for å være sammen med dem. Jeg setter derfor min lit til at noen av dere som faktisk skal dit lager en liten rapport fra begivenheten slik at jeg kan furte videre neste mandag om hvor mye jeg gikk glipp av.

En oppfølger er forresten på trappene.
Det er bare 10 år etter første film..
Lansering av ungdomsbøker.no

Det er ikke bare bokfestivalen som gjør meg noe misfornøyd i dag.. Jeg er nemlig grønn av misunnelse, like grønn som Mike fra Monsterbedriften, på ungdommen som får sitt eget nettsted for å snakke om ungdomsbøker. Forresten er jeg selv bare ungdommen med mine 28 år, så jeg bør jo kvalifisere til medlemskap egentlig.

Nå er det nok babling fra meg, det jeg egentlig ville si er hva med oss www.voksnesomleserungdomsbøker.no? Vi får vel holde oss på bloggene våres vi, her i vår lille bokbloggsfære er det mye godt selskap å finne ;)

Skal du på bokfestivalen? Hvis ja, hva har du planer om å få med deg?

Ha en strålende mandag og godt valg!


Sist gang jeg var misfornøyd:

4 kommentarer:

  1. Jeg hadde planer om å dra lørdagen, men sitter og stirrer stivt på lommeboka og tenker på det faktum at bilen står på verkstedet med ymse symptomer...

    Jeg har forresten litt å legge til når det gjelder misfornøyd og bokfestivalen: Det er så mye jeg vil få med meg, og så mye som går samtidig! Det er nesten umulig å legge planer når de kun har satt opp starttidspunkt på nettet. Varer det ene arrangementet ti minutter, en halvtime, en time? Hva rekker jeg? Det hjelper fint lite når de har lagt ut det komplette programmet, MED sluttider i bokhandler i Oslo. Jeg bor ikke i Oslo, det tar meg en drøy time å kjøre dit!!!

    Dilemmaet mitt nå er: Jeg har lovt min datter å dra inn så hun kan få med seg Øysteins tegneblyant... Jeg har også VIRKELIG få med meg visningen av One Day... Hvordan skal jeg få til det tro, når jeg ikke har fått vinger og kan fly dit gratis?

    SvarSlett
  2. Jeg stiller meg i rekken av interesserte til å melde meg på voksnesomleserungdomsbøker.no!

    Selv har jeg meldt meg som arbeidsmaur under bokfestivalen. Grugleder meg noe helt fryktelig.

    SvarSlett
  3. Jeg trodde ungdomsbøker.no var åpen for alle jeg, skjønner at det er ungdom som er målgruppen, men trodde at det var mulig for andre å registrere seg også. Krysser fingrene for at det er det.

    Heksa: Magasinet jeg plukket med meg fra bokhandelen om festivalen har ingen slutt-tider, det jeg kan se. Men kanskje de har gitt ut flere?

    SvarSlett
  4. @Heksa:Så utrolig kjedelig med bilen! Bussen er jo en mulighet da, men da må man jo også frem med lommeboken.

    Øysteins tegneblyant er populær her i huset også.

    @ellikken:Så utrolig spennende, ellikken. Vi får vel en rapport etterpå?

    Godt du er med meg ;)

    @Bokelskerinnen:Det er mulig det vil være åpent for alle altså(i teorien er det vel uansett vanskelig å kontrollere). Egentlig er det vel ment for de mellom 13 og 17 år, da føler jeg liksom ikke helt velkommen og litt gammel.

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.