RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

onsdag 22. desember 2010

Onsdags ønskeliste - Vampyrspesial

På onsdagene deler jeg de bøkene jeg har lagt til på ønskelisten min den siste uken med dere. Lenkene i titlene fører til Goodreads eller lignende side hvor man kan lese litt om boken, navnet på forfatteren sender deg til side med informasjon om forfatteren. 

Som vanlig har det kommet en hel haug med nye bøker på min ønskeliste i det siste. Jeg la merke til at en del av disse bøkene hadde vampyrer som tema så jeg tenkte jeg likeså godt bare kunne poste bøker under samme tema i dag. Ellers så hadde posten blitt evig lang.



En helt ny typer og en familie med beintøffe vampyrdrepere. Trenger jeg egentlig noen bedre grunn til å ville lese en bok?


Bokomtale fra Goodreads:

The Van Helsing family has been hunting vampires for over one hundred years, but sixteen-year-old Daphne wishes her parents would take up an occupation that doesn’t involve decapitating vamps for cash. All Daphne wants is to settle down in one place, attend an actual school, and finally find a BFF to go to the mall with. Instead, Daphne has resigned herself to a life of fast food, cheap motels and buying garlic in bulk.
But when the Van Helsings are called to a coastal town in Maine, Daphne’s world is turned upside down. Not only do the Van Helsings find themselves hunting a terrifying new kind of vampire (one without fangs but with a taste for kindergarten cuisine), Daphne meets her first potential BF! The hitch? Her new crush is none other than Tyler Harker, AKA, the son of the rival slayer family.
What's a teen vampire slayer to do?






The Greyfriar er en bok som kom ut i år, den er første boken i en trilogi kalt Vampire Empire. Dette er vampyrbøker som også går under kategorien steampunk. De eneste bøkene jeg har lest med noe særlig steampunk elementer er de to første bøkene i Gail Carrigers Parasol Protectorate serie. Jeg satt da igjen med en følelse av at beskrivelsene av 1800-talls maskineriet gikk litt over hodet på meg så det skal bli spennende å se om det var måten forfatteren beskrev på eller om jeg rett og slett ikke er laget for å like steampunk. Boken høres i hvert fall spennende ut.

Bokomtale fra Goodreads:
In the year 1870, a horrible plague of vampires swept over the northern regions of the world. Millions of humans were killed outright. Millions more died of disease and famine due to the havoc that followed. Within two years, once great cities were shrouded by the grey empire of the vampire clans. Human refugees fled south to the tropics because vampires could not tolerate the constant heat there. They brought technology and a feverish drive to reestablish their shattered societies of steam and iron amid the mosques of Alexandria, the torrid quietude of Panama, or the green temples of Malaya.

Princess Adele is heir to the Empire of Equatoria, a remnant of the old tropical British Empire. She is quick with her wit as well as with a sword or gun. She is eager for an adventure before she settles into a life of duty and political marriage to man she does not know. But her quest turns black when she becomes the target of a merciless vampire clan. Her only protector is The Greyfriar, a mysterious hero who fights the vampires from deep within their territory. Their dangerous relationship plays out against an approaching war to the death between humankind and the vampire clans.



Første bok i en serie som så langt består av to bøker. Jeg leste en smakebit fra denne boken i går på en engelsk bokblogg som fikk meg til å sette opp boken på min ønskeliste.

Bokomtale fra Goodreads:
Explore the emotional upheaval that is the transformation from human to vampire.

Bleeding to death after brutal mugging on the campus of UNLV, Twenty-five year old Alyssa, is rescued by the cold and aloof, vampire, Lysander. Taking pity on her, he shares the gift-and curse-of immortality. She awakens as a vampire and is soon devastated by harsh realities of her new way of life: An unyielding thirst for blood as well as the loss of her friends, her independence, and her humanity.

As if having her humanity stripped away was not enough to make life interesting, Alyssa finds out her "turning", did not go unnoticed by the rest of undead society. Old enemies; an ancient sect of vampire hunters, known as the Acta Sanctorum, as well as a powerful Vampire mistress, each set plans in motion to destroy both Alyssa and Lysander.

Only by accepting her new-found immortality, seizing the night, will Alyssa hope to survive. She and Lysander must fight together against two sets of enemies bent on destroying them both.



Kommer sommeren 2011:



Denne boken er jeg spent på for ut av beskrivelsen tror jeg den enten kan være veldig spennende eller meget klisjefylt. Forfatteren har skrevet en del bøker fra før av og har ikke fått så aller verst tilbakemeldinger.

Bokomtale fra Goodreads:
What if the characters in a vampire novel left their world--and came into yours?
Amy is in love with someone who doesn't exist: Alexander Banks, the dashing hero in a popular series of vampire novels. Then one night, Amy meets a boy who bears an eerie resemblance to Alexander. In fact, he IS Alexander, who has escaped from the pages of the book and is in hot pursuit of a wicked vampire named Vigo. Together, Amy and Alexander set out to track Vigo and learn how and why Alexander crossed over. But when she and Alexander begin to fall for each other, Amy wonders if she even wants him to ever return to the realm of fiction.


Har du lagt til noen spennende bøker på ønskelisten din i det siste?

2 kommentarer:

  1. Nå utvidet du plutselig ønskelisten min litt også :P Hihih.... Må bare si at du har skikkelig god lesesmak :D

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.