RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 28. januar 2012

Bli kjent med: Mai Lene fra once upon a time



"Bli kjent med bokbloggerne" er en fast intervju-serie her på bloggen, her vil du bli litt bedre kjent med de forskjellige norske bokbloggerne. Ønsker du å delta så blir jeg glad om du sender meg en e-post. I dag skal vi få vite litt mer om Mai Lene fra bokbloggen once upon a time!

Fortell oss litt om deg og bloggen din.
Eg er ei jente på femten år som elsker lesing og skriving og bur på Jæren i Rogaland. Bloggen er hovudsakelig om bøker pluss at eg kanskje lager nokre innlegg nå og då om andre ting som interesserer meg. Starta bloggen i februar fordi eg var lei av å skrive på den andre bloggen om mitt kvardagsliv og ikkje så mykje anna, så då ville eg ha ein bokblogg til å skrive på sidan eg liker så godt og lese.


Skjer det noe spennende på bloggen nær fremtid som vi bør vite om? Ukentlige, månedlige eller sporadiske begivenheter på bloggen din som du har lyst til å fortelle oss om? Nå har du sjansen.
Prøver å vere med på "Boktema hos Anette", "It´s Monday! What are you reading", og sjølvsagt "En smakebit på en søndag", men eg er lite flink til å alltdi følge det opp så det blir litt så som så med det.


Hva liker du best med det å blogge?
Det er vel at andre les det eg skriv og at eg kan vere med og formidle noko. (for eksempel literaturopplevingar) Og du blir òg på ein måte litt kjent med andre bloggarar gjennom felles interesser.



Vi har alle en lang liste med favoritt bøker men klarer du å plukke ut fem bøker fra listen din og dele de med oss?
Ja, eg har eit lita liste med favorittbøker
- Verten av Stephenie Meyer - beste boka eg har lese dette året. Sat klistra til boka då eg las
- Perfekt kjemi av Simone Elkeles - veldig bra ungdomsbok som hadde med både kjærleik og spenning
- Harry Potter og dødstalismanene - Tok si tid før eg las boka fordi eg var kjemperedd for kva som kom til å skje, men nå er det mi favorittbok i Harry Potter-serien
- Jenteloven av Anette Münch - god ungdomsbok med ein stor dose spenning.
- Forførende ondskap av Rebecca James - Så kjekk at eg brukte ein dag av ferien min på Gotland til å lese ho ut.






Har du en favoritt forfatter(eller kanskje flere)?
Det er vanskelig, men eg har alltid likt Bjørn Sortland og måten han skriv på. Han har sin eigen stil og i tillegg formidlar han noko med bøkene han skriv. Elles liker eg òg J. K. Rowling, Stephenie Meyer og så har eg lese ein haug av bøker som Karen Kingsbury har skrive.

Er det en bok du lenge har tenkt at denne er virkelig god, skjønner ikke hvorfor ikke flere mennesker leser den?
Eigentlig ikkje. Eg har alltid lese mange av dei bøkene som andre les eller så veit eg ikkje kor mange som har lese bøkene eg les. Men av og til då eg var yngre kunne eg ikkje forstå kvifor veninnene mine ikkje ville lese Pode-bøkene.


Er det noe du leser som du egentlig syntes er litt pinlig? Ikke vær flau del av dine guilty pleasure med oss, du er neppe alene om det.
Ikkje av skjønnliteratur, men eg synes det er kjekt å lese gjennom historiedelen i samfunnsfagsboka bare for å kose meg eller for å ha noko og lese. Elles er det ikkje noko eg er flau over at eg les.


Har du et mål med bloggingen din?
Hadde ikkje noko mål då eg starta bloggen, men nå er vel målet og formidle leseglede og tipse andre om kjekke bøker (eller dei bøkene eg synes er kjekke) Har alltid syntes det har vore kjekt viss eg har fått noko til å lese bøker eg liker.

Har du noen gang plukket opp en bok fordi en annen bokblogger anbefalte den (hvis ja nevn gjerne en bok)?
Ja, Anette på Anettes bokboble anbefalte Saras nøkkel og ikkje lenge etter sat eg med hovudet i boka heilt oppslukt. Boka var sterk og eg likte den kjempegodt. Glad for å bli tipsa om ei sånn bok.

Bruker du ditt lokale bibliotek? Fortell oss gjerne hvorfor/hvorfor ikke.
Ja, bruker det kjempemykje. Det er i gangavstand i frå huset vårt og fordi det er dyrt å kjøpe bøker heile tida, så kvifor ikkje låne? Og uansett så er det koselige folk der som gjerne hjelper med å finne bøker.

Del tre av dine bloggfavoritter med oss.
Anettes bokboble
Bokelskerinne
Betraktninger

og sjølvsagt Flukten fra Virkeligheten.

Tusen takk for at vi fikk lov til å bli litt bedre kjent med deg, Mai Lene. Jeg måtte trekke på smilebåndet da du nevnte det å lese i samfunnsfagboka, det skjønner jeg :)  Det er helt supert at du interesserer deg, det gir alltid en stor fordel når man skal lære noe. Så deilig det må være å ha biblioteket innen gangavstand(og miljøvennlig er det jo også da gitt ;)).




5 kommentarer:

  1. Liker å lese disse innleggene:) Mai Lene jeg liker bloggen din kjempe godt, bra intervju:)

    SvarSlett
  2. Jeg lånte "Jenteloven" på biblioteket for noen uker siden, nå gleder jeg meg til å lese den, det samme med Verten. Skal spare den til en dag jeg har god tid :)

    SvarSlett
  3. Glad og stolt over at Jenteloven er på favorittlisten din! :) Ha en fin helg!

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.