RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 19. mai 2013

Podcast, snakkende hunder - En smakebit på søndag

For en strålende sommerdag vi akkurat har lagt bak oss. Kanskje har noen kost seg ute i sola med en god bok? 

Et spørsmål forfatteren stadig vender tilbake til i sine
bøker er "How do I live my everyday?"


Forfatterintervju

Våren har alltid vært en årstid jeg liker, men så er det den hersens allergien som har ødelagt våren for meg. Da er det umulig å være ute å nyte finværet som er nå, derfor jeg puslet med litt ting innendørs. Jeg fikk plutselig veldig lyst til å lytte til forfatterintervjuer, så jeg lastet ned Podcast appen på iPhonen og søkte litt.

Jonathan Carroll

Slik ramlet jeg over en podkast av Barnes & Noble; "B&N One On One Author Interviews". Et av forfatterinterjuene jeg har lastet ned er med en forfatter som er helt nye for meg, nemlig amerikanske Jonathan Carroll. Intervjuet var gjort i forbindelse med utgivelsen av forfatterens nyeste bok på den tiden, The Ghost in Love. Forfatteren er kjent for sine noveller innen sjangerene magisk realisme, slipstream og moderne fantasy, det er ihvertfall det Wikipedia fortalte meg. 


Snakkende hunder

Intervjueren lurer på hvorfor forfatteren så ofte har med snakkende hunder i bøkene sine og det er fra den delen av intervjuet dere skal få en smakebit i dag. åte å bli litt kjent med en rekke forfattere, både noen jeg kjenner til fra før og nye, helt ukjente for meg. Her kommer en smakebit fra et intervju med forfatteren  i serien "B&N One On One Author Interviews" i forbindelse med utgivelsen av boken 

What is it with the talking dogs?

People are always asking me why I write about dogs, and the simple answer is that I like them, but I as I've said so often before I think of dogs as minor angels. And it is not that I'm being cutesy . Dogs love us totally, they forgive us immediately. If you want to go for a walk at four o' clock in the morning - ok. If you want to eat pizza at seven in the morning - ok. If you kick them accidentally they immediately forgive you.

All this wonderful kind of angelic qualities, which if a person had them we would say "God, they are just so special", but because it is a dog "oh well, it is just him". But think about it, think about those qualities and suddenly they take on other attributes which are kind of angelic.

Why talking dogs? I don't know, it is funny and it is again life as we know it being turned upside down and we are made to face it in a different way.




Svensk, dansk, finsk eller norsk blogger? Alle er velkomne til å delta(eller bare lese om man heller vil det) på denne ukentlige bloggutfordringen . Oppdag spennende bøker og finn nye bloggfavoritter.

Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?
  • Skriv et innlegg på din blogg hvor deler noen valgfrie setninger fra en bok eller noe som er relatert til bøkenes verden. Vennligst ingen spoilere. Legger du inn linken til ditt innlegg i linkefunksjonen her får du besøk av andre "En smakebit på søndag"-deltakere/lesere.
  • Du behøver ikke å følge noen fast formel på innleggene dine, her er det bare å slå seg løs :) 
  • Twitrer du postene dine så kan du gjerne bruke samme hastag som meg: #smakebit.
  • Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday






 Loading InLinkz ...










11 kommentarer:

  1. De forfatterintervjuene hørtes interessante ut. Takk for tipset. :)

    SvarSlett
  2. Det var virkelig fint om hunder :-) Jeg kan være enig i at de er som små engler!

    SvarSlett
  3. Intressant:-)
    En svensk författare som ofta har med hundar är Åsa Larsson

    SvarSlett
  4. Jag har läst en bok av Jonathan Carroll. Det var minst en hund (bullterrier) i den. Jag minns inte om den pratade, men det kan den mycket väl ha gjort. :)

    SvarSlett
  5. Dette er andre søndagen jeg ikke klarer å legge inn link fra min blogg. Skjønner ikke hva som skjer.

    SvarSlett
  6. Jag tycker om när det finns djur med i böcker, det blir på något sätt mer trovärdigt och personligt. För djur är det mest personliga som finns :)

    SvarSlett
  7. Ja, det er herlig når solen skinner og en kan sitte ute og lese! Jonathan Carroll hørtes kjent ut, men jeg har ikke lest noen av bøkene hans. Godt sagt om hunder! Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  8. Hei Mari. Jeg klarte å legge inn linken til min blogg ved å bruke min datters PC. Skjønner ikke hva som er blitt galt. men listen over de som legger inn smakebiter på bloggen din, ligger ikke slik som før, og som sagt, jeg klarer ikke å legge inn fra min PC. Da er det nok ikke bloggen min som har feilen? (Blir så frustrert når sånne ting skjer!)

    SvarSlett
  9. Så herlig smakebit! Lenge siden jeg ar deltatt nå, så herlig å være litt med igjen. Har ikke tenkt på hunder som små engler før, ikke dum tanke:) Ha en fin søndag videre!:)

    SvarSlett
  10. Liker, liker smakebiten! Annerledes at den er fra en podcast, en intervju. Stilig. Jeg måtte google 'slipstream'- en ukjent betegnelse for meg :-D

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.