RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 6. oktober 2013

Forberedelser til bokbloggprisen - En smakebit på søndag



Det er den første oktobersøndagen i 2013 og jeg leser ungdomsromanen Åndejegerne av Magne Hovden. Som, nesten, alle andre søndager er det selvsagt duket for smakebiter fra nordiske bokelskere.


Instagram 

For første gang har jeg i dag også postet en smakebit på Instagram. Den finner du her. På Instagram legger jeg ut en smakebit i tillegg til den du finner her på bloggen. Så er du vil du ha litt mer fra boken jeg leser denne uken så klikk deg inn på Instagram.


Pris meg her og pris meg der

Boken jeg holder på med er en del av mitt prosjekt om å lese alle bøkene som var nominert til årets Upris. Ikke bare det, boken leses også i forbindelse med mine forberedelser til (nominering) den første norske bokbloggerprisen.

"Åndejegerne" ble ikke ble utgitt i 2013, men det ble oppfølgeren "Dødelig gjenkomst". Jeg leser ikke bøker i tilfeldig rekkefølge. Da kan man ikke hoppe rett til bok to i en serie. Her kommer en smakebit fra boken:

Lizzy sto fortsatt ved den ytterste døra. "Kanskje vi er del av et slags sykt eksperiment. Eller at dette er en veldig snodig form for tortur."

Har du lest noe i denne helgen? Eller har du kanskje hatt en pause og nytt flott høstvær?



Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

  • Du deltar når du selv føler for det, om det er en søndag pr. år eller hver uke :) Utfordringen er en fin måte å få vist frem bloggen sin på, et lite "Hei, her er jeg", spesielt for de som er nye i det store ville blogglandia.
  • Skriv et innlegg på din blogg hvor deler noen valgfrie setninger fra en bok eller noe som er relatert til bøkenes verden. Vennligst ingen spoilere. Legger du inn linken til ditt innlegg i linkefunksjonen her får du besøk av andre "En smakebit på søndag"-deltakere/lesere.
  • Du behøver ikke å følge noen fast formel på innleggene dine, her er det bare å slå seg løs :) Kreativitet fanger lesernes oppmerksomhet.
  • Twitrer du postene dine så kan du gjerne bruke samme hastag som meg: #smakebit.
  • Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.



11 kommentarer:

  1. Det är så skönt att höra att det finns fler som jag, som läser böckerna i en serie i ordning :)

    SvarSlett
  2. Skriver også under på den, bøker MÅ leses i kronologisk rekkefølge, noe annet går ikke an ;) Ha en fin oktobersøndag :)

    SvarSlett
  3. Ni har så många spännande saker för er ni norska bokbloggare!

    SvarSlett
  4. Flotters søndag til deg Mari - ....sa kronologi-allergikeren på Vestlandet ;o)

    SvarSlett
  5. Du har vunne ei bok, send meg adressa di, på linjene(at)myhre-ims.no så skal du få ho i posten!

    SvarSlett
  6. Jeg må også lese bøkene i rekkefølge. I den serien jeg holder på med nå leste jeg til og med bok 1 om igjen siden det var så lenge siden jeg hadde lest den :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  7. Nå skal jeg være sykt poetisk og si at smakebiten din fikk meg til å tenke at den handler om livet i seg selv, i all sin enkelthet og galskap.

    SvarSlett
  8. Ja, bøker må leses kronologisk! Det har blitt lite lesing på meg denne helgen, og trass i planene om søndagslesing siden regnet har silt ned i hele dag har boken blitt liggende etter at smakebiten ble postet :)

    SvarSlett
  9. Mye spennende ungdomslitteratur- jeg får lest noe av det, men langt i fra så mye som jeg kanskje burde..? Når jeg tenker meg om gjelder jo det egentlig alle andre sjangere også ;o)
    Ei ny uke står for døra- nyt den!

    SvarSlett
  10. Så flink du er som les og anbefalar så mange fine ungdomsbøker :-) Forstår på elevane på skulen der eg jobbar at vampyr- og fantasysjangeren er veldig populære. Eg har tilgode å lese dette, men eg har lese ei av dei nominerte til Uprisen, "Nærmere høst", og den likte eg godt. Kos deg med boka!

    SvarSlett
  11. Herlige oktober. Den beste og vakreste måneden i året, og takk for smakebit:)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.