RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 11. oktober 2020

Vivian versus the apocalypse - En smakebit på søndag

                                 


Dagen har flytt i fra meg, og smakebiten ble glemt helt bort. Snille Astrid Terese har lagt ut dagens smakebiter og linkefunksjonen finner du der.

Forrige søndag jeg hadde smakebitene skrev jeg om at jeg var på ryddekjøret, det er jeg fortsatt. Nå har jeg kommet til et område som er vanskelig å rydde, nemlig bokhyllene. Så langt har jeg laget meg en regel om at jeg gir boka en halvtime, faller den ikke i smak så ryker den ut. Som en del andre bokelskere har jeg nemlig mer enn nok bøker, enda jeg knapt har kjøpt meg en eneste ny bok i 2020. Første bok ut bestod testen, det var Vivian versus the apocalypse av den amerikanske forfatteren Katie Coyle. Det er en dystopisk ungdomsroman, hvor en karismatisk prest har frelst store deler av USA. Boken ble utgitt i 2013, hele tre år før Donald ble valgt til president. Historien har likevel urovekkende paralleller til hva som skjer i landet i dag, iallfall ut av det jeg kan se så langt. 

My old friends turned Believer; they retreated to bunkers with their families. While I made SAT flash cards and waited for the weirdness to blow over, my old friends were getting married and having babies, populating the earth with more soldiers for Christ’s army. So by last year, Harp’s wildness suddenly resembled sanity more than anything else, and we became an inseparable team, a fiercely non-believing unit of two. Three months ago, when her parents finally converted, Harp packed a bag and walked the two miles to her brother Raj’s apartment in Lawrenceville, where he lives with his boyfriend, Dylan.

Neste uke er smakebitene hos  Astrid Terese .



Hvordan delta med en smakebit?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.


Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.

Om bloggeren
Mitt navn er Mari. Jeg er en dame i siste halvdel av 30-årene. Har studert samtidslitteratur for barn og unge ved Norsk Barnebokinstitutt. Tidligere redaktør nubb.nu, nettsted for formidling av nordisk ungdomslitteratur og hun driver Bokblogger.no. Du kan lese mer om meg i fanen "Kontakt/Hvem er jeg?"

1 kommentar:

  1. Skjønner du har det vanskelig om dagen, siden du rydder i bokhyllene :) Jeg synes det er skummelt nok å se nyhetene for tiden, tenker på Tjenerinnens beretning hver gang jeg ser nyheter fra Amerika. Takk for supert lesetips, denne må jeg vurdere om jeg kanskje har lyst å lese, mohaha... :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.