RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

mandag 26. september 2011

Misfornøyd mandag: "Ode to a bookstore death"

Egentlig hadde jeg planlagt å skrive om et annet tema i dagens "Misfornøyd mandag" men jeg syntes rett og slett mitt tema må vike denne uken til fordel for frustrasjonen fra en ansatt i den nå nedlagte bokhandlerkjeden i USA, Borders. Det blir litt varierende temaer disse mandagene, men det liker jeg(så får jeg bare håpe de av dere som titter innom syntes det er greit).

Nå er det litt over en uke siden de siste Borders bokhandlene i USA stengte dørene sine. En, eller flere, av de ansatte i en av butikkene har skrevet en siste hilsen, rett fra hjertet, til ufordragelige kunder. Du kan humre med, trekke på smilebåndet, bli fornærmet eller oppgitt av plakaten. Klikk på bildet for en større versjon hvor teksten er lettere å lese.

Bildet fant jeg hos Gallycat.
Kunden har alltid rett er det noe som heter, jeg har selv jobbet i et yrke hvor vi stadig vekk fikk oppleve dette i praksis. Mange ganger føltes det veldig urettferdig, men da var det bare å bite tennene sammen, smile og være høflig. Sånn er livet.

Hva syntes du om oden? 


Sist gang jeg var misfornøyd:


6 kommentarer:

  1. Hi hi hi. Forstår dei så godt, og har tenkt enkelte av tankane eit par gonger etter møter med enkelte biblioteklånarar.

    SvarSlett
  2. Kjenner spesielt igjen den med lånere(for min del) som ikke husker annet enn fargen på boken, og selvfølgelig elever som er ute i siste liten. Kan ikke si jeg irriterer meg særlig over hva folk vil lese så lenge de leser. Det eneste må være at de låner de samme bøkene hvert år til fordypningsemnet sitt. Skylder på lærerne her:-)

    SvarSlett
  3. Hehehe. Ja... Kunden har alltid rett... Jeg har selv jobbet i informasjonsskranken på et stort kjøpesenter, og der hadde jeg ganske mange usaklige kunder. Jeg fikk kjeft for at toalettene var for langt fra hverandre (og beskjed om at hvis vedkommendes sønn tisset på seg, skulle jeg personlige betale for nye klær til han), for at rullebåndene gikk feil vei (?!), for at heisen var ute av drift (hadde en middelaldrende hvit mann som kalte meg rasist mot hvite fordi han mente vi lot "utlendinger" ta heisen, og ikke nordmenn. Hvor han fikk det fra, vet ikke jeg), fordi jeg ikke kunne si helt sikkert at sy- og strikkebutikken hadde en spesielle type heklenål inne akkurat nå, og fordi vi kunne tilby "bare" 3 timers gratis parkering, og ikke minst hver gang en kunde hadde mistet eller rotet bort gavekortet sitt (kan ikke erstattes fordi det i praksis fungerer akkurat som penger). Lista bare fortsetter og fortsetter - og det er tidvis vanskelig å smile pent og beklage... : p

    SvarSlett
  4. Jeg vil tro man får høre mye rart på biblioteket også ja he he.

    Julie:Eksemplene dine tar jo kaka, he he. Underholdende lesning men fy søren jeg tror ikke det var morsomt å være deg der og da.

    SvarSlett
  5. Nei, det var enkelte ganger at jeg gjerne skulle ha kastet alt som var av permer og utstyr bak skranken der på dem. :) Men sånn er det når man har som jobb å være akkurat den personen som folk henvender seg til når de har et problem eller en klage (det er jo ingen som forteller deg at du er flink, eller at de er strålende fornøyd - de som ikke har noe negativt å si går jo bare forbi).

    Men men - er jo aldri bare negativt. Jeg hadde gode kollegaer, kunne herse med sikkerhetsvaktene og fikk stadig komplimenter for stemmen min som "passet godt til calling anlegget" :P

    SvarSlett
  6. Nei, heldigvis ikke. Hadde det bare vært negativt ville man neppe holdt ut mange dagene på jobb om det bare var slikt man mottok hver ende dag.

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.