RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 25. juli 2009

Bøker lest i 2009


På min liste vil dere bøker i forskjellige sjangre, men kanskje aller mest ungdomsbøker i sjangeren fantasy. Listen blir oppdatert etterhvert som året går.
  1. The Hunger Games(no. Dødslekene) av Suzanne Collins[min anmeldelse]
  2. Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón[min anmeldelse]
  3. The History of Love av Nicole Krauss[min anmeldelse]
  4. The Time Traveler's Wife av Audrey Niffenegger[min anmeldelse]
  5. To Kill a Mockingbird av Harper Lee[min anmeldelse]
  6. Wicked Lovely av Melissa Marr[min anmeldelse]
  7. On Chesil Beach av Ian McEwan[min anmeldelse]
  8. The Summoning av Kelley Armstrong[min anmeldelse]
  9. Good Omens av Neil Gaiman og Terry Pratchett[min anmeldelse]
  10. The Magician's Guild av Trudi Canavan[min anmeldelse]
  11. Da Åkes mamma glemte alt av Pija Lindenbaum[min anmeldelse]
  12. Jamaica Inn av Daphne du Maurier[min anmeldelse]
  13. Confessions of a Shopaholic av Sophie Kinsella[min anmeldelse]
  14. The Abortionist Daughter av Elisabeth Hyde[min anmeldelse]
  15. Hvis jeg blir av Gayle Forman [min anmeldelse]
  16. Need av Carrie Jones[min anmeldelse]
  17. Ink Exchange av Melissa Marr[min anmeldelse]
  18. Fragile Eternity av Melissa Marr[min anmeldelse]
  19. Song for Eirabu - Slaget på Vigrid av Kristine Tofte[min anmeldelse]
  20. The Host av Stephenie Meyer [min anmeldelse]
  21. Sense and Sensibility av Jane Austen [min anmeldelse]
  22. Eat, Pray, Love av Elizabeth Gilbert [min anmeldelse]
  23. Saffy's Angel av Hilary McKay [min anmeldelse]
  24. Kvinnen i buret av Jussie Adler-Olsen [min anmeldelse]
  25. Vampire Academy av Richelle Mead [min anmeldelse]
  26. Dead Until Dark av Charlaine Harris [min anmeldelse]
  27. Genesis av Bernhard Beckett [min anmeldelse]
  28. A Farewell To Arms av Ernest Hemingway [min anmeldelse]
  29. bellwether av Connie Willis [min anmeldelse]
  30. Persuasion av Jane Austen [min anmeldelse]
  31. The Alchemist av Paulo Coelho [min anmeldelse]
  32. En for dusør av Janet Evanovich
  33. The Secret Garden av Frances Hodgson Burnett
  34. The Awakening av Kelley Armstrong
  35. The Novice av Trudi Canavan
  36. The Sandman Vol. 1 - Preludes & Nocturnes av Neil Gaiman(Grafisk novelle)
  37. Skalden Skurres Historier av J.K. Rowling
  38. The Bad Beginning av Lemony Snicket(aka Daniel Handler)
  39. The Reptile Room av Lemony Snicket
  40. The Wide Window av Lemony Snicket
  41. The Miserable Mill av Lemony Snicket
  42. The Austere Academy av Lemony Snicket
  43. The Ersatz Elevator av Lemony Snicket
  44. The Hostile Hospital av Lemony Snicket
  45. Breakfast at Tiffany's av Truman Capote
  46. Two for the money av Janet Evanovich
  47. Marked av P.C. Cast + Kirsten Cast
  48. Betrayed av P.C. Cast + Kirsten Cast
  49. Chosen av P.C. Cast + Kirsten Cast
  50. Untamed av P.C. Cast + Kirsten Cast
  51. Frostbite av Richelle Mead
  52. Shadow Kiss av Richelle Mead
  53. The Last Vampire av Christopher Pike
  54. The Last Vampire: Black Blood av Christopher Pike
  55. Old Man's War av John Scalzi 
  56. Breaking Dawn av Stephenie Meyer
  57. Three to get Deadly av Janet Evanovich
  58. Living Dead in Dallas av Charlaine Harris
  59. Club Dead av Charlaine Harris
  60. Dead to the World av Charlaine Harris 
  61. Dead as a Doornail av Charlaine Harris
  62. Definitly Dead av Charlaine Harris
  63. All Together Dead av Charlaine Harris 
  64. From dead to Worse av Charlaine Harris
  65. Tatsea av Armin Wiebe 
  66. Soulless(The Parasol Protectorate #1) av Gail Carriger
  67. Hush, hush av Becca Fitzpatrick
  68. Ice av Sarah Beth Durst
  69. Heidi av Johanna Spyri
  70. Heidi får bruk får det hun har lært av Johanna Spyri
  71. Knife av R. J. Anderson

3 kommentarer:

  1. Imponerende!
    Skal vi se hvor mange jeg har lest...hm...28! Det var mange flere enn jeg trodde. Hm...morsomt. Jeg har lyst til å lese den Harper Lee boka du anbefaler.

    SvarSlett
  2. Jeg har lest 29 og er ganske fornøyd med det selv om flere av bøkene er relativt korte ungdomsbøker. Vi er et stykke unna Skywize ennå alle tre:-) Ser flere bøker på denne listen jeg vil lese. Leste akkurat Dead until Dark av Charlaine Harris og den serien vil jeg gjerne lese mer av.

    SvarSlett
  3. Nå måtte jeg telle hvor mange jeg har lest og det ble faktisk 44 (og en halv, siden jeg er midt i en Marian Keyes-bok). Det var en god del mer enn jeg hadde trodd! Og i tillegg har jeg gitt opp 2 bøker (Charlotte Isabel Hansen av Renberg og Terminalhastighet av Johan Mjønes).

    Alle kan naturligvis ikke gi blod, enten pga sykdom o.l. eller av personlige grunner. Og det synes jeg må være lov :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.