RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Hirka, halelaus og jordblind

Fremmedfrykt er et tema som er betent, og minst like aktuelt nå som da Odinsbarn ble utgitt i 2013.

hex hall

Ingen bestialsk krim

For oss mennesker er det valgene vi tar opp igjennom et levd liv som kan føre til ondskap

Søk

Viser innlegg med etiketten Konkurranser. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Konkurranser. Vis alle innlegg

onsdag 27. juli 2011

Anette sprer litt bokglede


Anette gir bort tre hyggelige bøker på bloggen sin i et forsøk på å spre litt glede i en hverdag som nå er ganske så mørk over det ganske land. Har du lyst på litt hyggelig lesestoff så følg linken og prøv vinnerlykken din.

onsdag 2. februar 2011

Tips til deg som er over 16 år og digger vampyrer!


Du bør ta turen innom bloggen til Cathrine hvor du kan vinne Dødsjakt i Louisiana og De Udødeliges Assistent av Charlaine Harris. Dette er de to første bøkene i serien om Sookie Stackhouse. Selv har jeg lest alle bøkene som er utgitt så langt så jeg deltar ikke, men det er helt sikkert mange der ute som enda ikke har rukket å bli hekta på serien.

torsdag 20. januar 2011

Giveaway - Immortal Beloved


For litt siden mottok jeg en lesekopi av Immortal Beloved av Cate Tiernan, den likte jeg veldig godt. Dette er første bok i en ny trilogi og den ble utgitt i England 6.januar i år(neste bok tror jeg kommer ut i slutten av april i år). Du kan lese anmeldelsen min og se boktraileren her. Nå har jeg vært så heldig å motta en ferdig, innbundet, kopi av boken. Siden jeg allerede har lest den tenkte jeg at skulle gi den bort.


Du trenger ikke å være følger av bloggen for å vinne boken, bare fyll ut skjemaet nederst i denne posten så er du med i trekningen. Det er kun lov å melde seg på konkurransen én gang pr. person. Det kan være lettere å huske på at du har meldt deg på konkurransen om du legger igjen en liten kommentar til denne posten, da kan du kikke på kommentarene senere hvis du er i tvil om du har meldt deg på.

Konkurransen er åpen til midnatt 20/2-2011. Obs. Boken er på engelsk. 

Lykke til alle sammen!





fredag 12. november 2010

Konkurranse - vinn Jellicoe Road. Åpen for alle


Jeg likte boken Jellicoe Road av Melina Marchetta som jeg anmeldte i går så utrolig godt at jeg gjerne vil få andre til å lese boken. Hva er da bedre enn å ha en konkurranse? Du trenger ikke å være følger av bloggen for å vinne boken, bare fyll ut skjemaet her så er du med i trekningen. Det er kun lov å melde seg på konkurransen én gang pr. person. Det kan være lettere å huske på at du har meldt deg på konkurransen om du legger igjen en liten kommentar til denne posten, da kan du kikke på kommentarene senere hvis du er i tvil om du har meldt deg på.

Konkurransen er åpen til midnatt 12/12-2010. Obs. Boken er på engelsk. Jeg legger til en vinner til om jeg når 70 følgere i løpet av den perioden konkurransen varer.

Lykke til!

fredag 16. april 2010

Vinn en signert utgave av Alkymisten av Paulo Coelho




Så via Bazar(@bazarforlag) på Twitter i går at man kan vinne en signert kopi av Alkymisten på Coelhos norske hjemmeside. De som har fulgt med en stund på bloggen her har sikkert fått med seg at jeg ikke var spesielt begestret for boken, men jeg vet det er mange Coelho fans der ute så jeg ville dele min oppdagelse med dere. Så for dere som er glad i Paulo Coelhos skriverier løp og meld dere på.

tirsdag 6. april 2010

Delta i Underhold meg sin store vårkonkurranse! Fire vinnere



I går koste jeg meg ute i vårsola, jeg fant tilogmed en liten neve med hestehov. Det ga meg lyst til å feire våren med en liten vårrengjøring av bokhyllen. Jeg gir bort fire bøker til fire heldige vinnere, den første velgeren får velge den boken den ønsker seg mest, den andre får velge av det som er igjen osv. Regner med dere skjønner tegningen? Du trenger ikke å være følger av bloggen for å delta men du må fylle ut skjemaet som du finner nederst i denne posten.

Alle bøkene er på engelsk og de er pent lest av meg med unntak av Catching Fire er helt ny(grunnen til dette er at jeg også hadde den på lydbok). Ta en titt på bøkene du kan vinne, jeg legger ut boktraileren under bildet av omslaget slik at dere kan se litt hva bøkene handler om(linken i titlene tar deg til Bokkilden eller lignende side hvor du kan lese mer om bøkene skulle du ønske det):

Hush, Hush av Becca Fitzpatrick:







The Dark Divine av Bree Despain:



The Dark Divine har jeg vært så uheldig å søle litt vann på øverste kant av omtrent de 30 siste sidene av boken, det har resultert i skaden som dere ser under på bildet(skriften har det ikke skjedd noe med).



Need av Carrie Jones:


Catching Fire av Suzanne Collins(oppfølgeren til The Hunger Games):



Når jeg så mange som 70 følgere skal jeg legge til en ekstra vinner og en bok til, dette blir da Shiver av Maggie Stiefvater. Denne leser jeg nå og så langt virker den utrolig bra. Her er forresten trailer til den også:



Siste frist for å delta i konkurransen er 6.mai.

mandag 5. april 2010

Konkurranse åpen for alle - Vinn The Body Finder eller Rising Shadow!


For en liten tid tilbake nådde jeg 300 følgere på den engelske bokbloggen min. Det syntes jeg er en god grunn til en liten feiring. Dere som leser den norske bokbloggen min må gjerne delta om dere leser bøker på engelsk. Du trenger ikke å være følger av noen av bloggene for å delta i trekningen. Det blir to vinnere, en vinner The Body Finder av Kimberly Derting og den andre vinner Rising Shadow av Jacquelyn Wheeler. Omslaget på sistnevnte bok er kanskje ikke så veldig vakkert, men jeg har lest boken og den var vanskelig å legge fra seg. Det var forfriskende med en ungdomsbok med en hovedperson på 20 år og et overnaturlig tema som var helt fritt for vampyrer, varulver, engler og lignende skapninger. Jeg har ikke lest The Body Finder selv men den står veldig høyt på ønskelisten, høres utrolig bra ut.

Har du lyst til å delta? Det kan du gjøre her.

onsdag 3. februar 2010

Vinn ny norsk krim - signert av forfatteren


Et lite tips for deg som er glad i krim: Forfatter Heidi Halvorsen debuterte i desember med kriminalromanen I sin hånd(les en smakebit fra boken her) og nå har hun en konkurranse gående på bloggen sin hvor nettopp du kan vinne en signert utgave av boken.

Jeg leste nylig Beatelills anmeldelse av boken
og det høres ut til å være en underholdende kriminalroman.

torsdag 21. januar 2010

Vinn Kjedebrev, en ungdomsthriller fra Tokyo.

Lyst til på den japanske ungdomsthrilleren Kjedebrev? Nå kan du vinne min utgave av boken(pent lest :)). Boken handler om fire ensomme jenter som sammen skriver en thriller på et nettforum. Etterhvert blir det vanskelig å skille mellom fiksjon og virkelighet. Det viser seg at en av jentene ikke bare forfølges i historien de har laget på nettet men hun forfølges også i det virkelig liv.Jeg leste boken selv i forrige uke og likte den veldig godt(les min anmeldelse her). Nå har jeg lyst til å gi min kopi videre til en annen som kan tenke seg å lese boken.

Hvordan delta?

Konkurransen er kun åpen for følgere av bloggen, bare klikk på Følg knappen på høyre side hvis du ønsker å bli med i konkurransen. Er du allerede følger av bloggen kan du kan enkelt og greit bare legge igjen en kommentar til dette innlegget og skriv at du ønsker å delta i konkurransen. Legg igjen mailadressen din slik at det er mulig for meg å komme i kontakt med deg hvis du er den heldige vinneren.

Følgende punkter gir deg ekstra vinnersjanser:
1. Skriv en bloggpost om konkurransen(legg igjen en link til innlegget ditt slik at jeg kan finne det) +2
2. Tweet om konkurransen på Twitter(legg igjen link) +1

Hvis du gjør en av punktene over husk å nevne det i kommentaren din.

Konkurransen avsluttes 21.februar.


mandag 2. november 2009

En vinner - tre bøker! True Blood serien



En heldig leser av bloggen kan vinne de tre første bøkene i serien om Sookie Stackhouse. Dette er bøkene som tv-serien True Blood er basert på, dette er bøkene jeg gir bort: Dødsjakt i Louisiana, De udødeliges assistent og De dødes klubb av Charlaine Harris(oversatt til norsk av Petter Natvig).



Hvordan delta?

Du kan enkelt og greit bare legge igjen en kommentar til dette innlegget og skriv at du ønsker å delta i konkurransen. Legg igjen mailadressen din slik at det er mulig for meg å komme i kontakt med deg hvis du er den heldige vinneren. OBS! Du må være over 16 år for å delta i konkurransen.

Følgende punkter gir deg ekstra vinnersjanser:
1. Skriv en bloggpost om konkurransen(legg igjen en link til innlegget ditt slik at jeg kan finne det) +2
2. Bli følger av bloggen. +2
3. Tweet om konkurransen på Twitter +1

Hvis du gjør en av punktene over husk å nevne det i kommentaren din. Dere som allerede er følgere får selvfølgelig også en ekstra vinnersjanse(husk å nevne at du følger meg i kommentaren din.




Konkurransen avsluttes 2.desember.

tirsdag 8. september 2009

Vinn en super bokpakke med nyheter fra Cappelen Damm!

I dag startet bokbloggturneen med boken Genesis av Bernhard Beckett. Først ut med anmeldelsen av boken var bloggen Myldretid - ta turen innom og sjekk hva hun syntes om boken. Ikke glem at du kan følge med på bokbloggturneens egen gruppe på Facebook. Min anmeldelse av boken finner du her 22.september.

I forbindelse med bokbloggturneen har Cappelen Damm satt igang en flott konkurranse:

Stor bokbloggkonkurranse!
Alt du trenger å gjøre er å svare på spørsmålet:
Hva skiller en ungdomsbok fra en voksenbok?
Send svaret ditt til tekst@cappelendamm.no og vær med i trekningen om en super bokpakke med nyheter fra Cappelen Damm!
Ikke glem å delta i min konkurranse her på bloggen:
Delta i min konkurranse!Vinn to hyggelige bøker du kan kose deg med på kalde og mørke høstkvelder.

Reblog this post [with Zemanta]

lørdag 29. august 2009

Ny konkurranse - bøker til en kald og mørk høstkveld

Høsten nærmer seg med stormskritt, hva er vel bedre enn å sitte i go' stolen med en hyggelig bok mens det er mørkt ute og regner pisker mot rutene? Bøkene dere kan vinne denne gangen er:

Første bok(paperback) i den populære serien til Alexander McCall Smith om privatdetektiven Mma Ramotswe(boken er forøvrig også filmatisert) - The No. 1 Ladies' Detective Agency(no. Damenes detektivbyrå nr.1) :



Opprørske døtre. Forsvunne ektemenn. Utro partnere. Falske leger. Har du et problem som ingen kan hjelpe deg med bør du avlegge Precious Ramotswe et besøk. Hun er innehaver av Botswanas beste - og eneste -kvinnelige detektivbyrå. Metodene hennes er kanskje ikke de mest konvensjonelle, og fremtoningen langt fra Miss Marple, men med varme, vett og vittige observasjoner kommer hun langt. Og er hun i beit, støtter hun seg på sin nyinnkjøpte Håndbok for privatdetektiver. Den har nyttige tips om skygging og sikring av spor, men det er først og fremst ved hjelp av en usvikelig intuisjon at Mma Ramotswe løser de små og store mysteriene folk i Botswana kommer til henne med.


og The Miracles of Santo Fico(no. Miraklene i Santo Fico) av D.L. Smith(innbundet):



Leo Pizzola vender tilbake til landsbyen Santo Fico etter tjue år. Landsbyen er like fattig som da han forlot den, men noen ting er endret. Av barndomskameratene er det bare lille Guido som tar han i mot. Bestevennen fra barndommen er død, og kvinnen han en gang forgudet nekter å snakke med ham. Og verst av alt, landsbypresten ser ut til å ha mistet troen. Kanskje er det et mirakel byen trenger, om så Leo og Guido må lage det selv?


Hvordan delta?

Du kan enkelt og greit bare legge igjen en kommentar til dette innlegget og skriv at du ønsker å delta i konkurransen. Legg gjerne igjen mailadressen din slik at det er mulig for meg å komme i kontakt med deg hvis du er den heldige vinneren.

Følgende gir deg hver en ekstra vinnersjanse:
1. Anbefal meg en hyggelig og varm bok som jeg kan kose meg med foran ovnen en kald kveld. +1
2. Bli følger av bloggen. +1
3. Blogg om konkurransen. +1

Hvis du gjør en av punktene over husk å nevne det i kommentaren din(blogger du så legg igjen link til ditt innlegg). Dere som allerede er følgere får selvfølgelig en ekstra vinnersjanse automatisk :)

Obs. Begge bøkene er på engelsk.

Konkurransen slutter ved midnatt 6. september. Lykke til!




Reblog this post [with Zemanta]

tirsdag 11. august 2009

Siste sjanse - konkurransen ender i dag ved midnatt

{{Potd/-- (en)}}
Image via Wikipedia



Har du enda ikke meldt deg på for å vinne høstens store boksatsning for ungdom?

Det er enda ikke forsent å delta! Legg igjen en kommentar på dette innlegget å bli med i trekningen av min utgave av Hvis jeg blir av Gayle Forman. Premien har en verdi på 299,- Konkurransen avsluttes ved midnatt. Lykke til!
Reblog this post [with Zemanta]

tirsdag 4. august 2009

Vinn høstens store ungdomsroman!


Boken vil ikke bli å finne i butikken på noen uker enda men jeg har vært så heldig å få en kopi av boken fra forlaget Cappelen Damm i forbindelse med Norges første bokbloggturné. Boken du kan vinne heter Hvis jeg blir og er skrevet av Gayle Forman[les min anmeldelse]. Har du lyst på min kopi av boken, den er veldig pent brukt, så bli med på konkurransen!

Hvordan delta?

Du kan enkelt og greit bare legge igjen en kommentar til dette innlegget og skriv at du ønsker å delta i konkurransen. Legg gjerne igjen mailadressen din slik at det er mulig for meg å komme i kontakt med deg hvis du er den heldige vinneren.

Følgende gir deg hver en ekstra vinnersjanse:
1. Bli følger av bloggen. +1
2. Blogg om konkurransen. +1

Hvis du gjør en av punktene over husk å nevne det i kommentaren din(blogger du så legg igjen link til ditt innlegg). Dere som allerede er følgere får selvfølgelig en ekstra vinnersjanse automatisk :)

Konkurransen slutter ved midnatt 11. august. Lykke til!

onsdag 22. juli 2009

Vinn to herlige feel good bøker!


Trenger du litt lettlest og koselig underholdning? Da har jeg akkurat det du trenger. Jeg gir bort to av mine feel good favoritter til en heldig leser, nemlig Come Together[min anmeldelse] og Come Again[min anmeldelse], begge bøkene er skrevet av Josie Lloyd og Emlyn Rees. Obs. begge bøkene er på engelsk.

Hvordan delta?

Du kan enkelt og greit bare legge igjen en kommetar til dette innlegget og skriv at du ønsker å delta i konkurransen. Legg gjerne igjen mailadressen din slik at det er mulig for meg å komme i kontakt med deg hvis du er den heldige vinneren.



Følgende gir deg hver en ekstra vinnersjanse:
1. Bli følger av bloggen. +1
2. Blogg om konkurransen. +1

Hvis du gjør en av punktene over husk å nevne det i kommentaren din(blogger du så legg igjen link til ditt innlegg). Dere som allerede er følgere får selvfølgelig en ekstra vinnersjanse automatisk :)

Konkurransen slutter ved midnatt 22. august. Lykke til!

mandag 20. juli 2009

Vinn Sex & Singelliv skoesken!


Reidun Beate gir bort alle sesongene av Sex & Singelliv til en heldig blogger. Konkurransen er åpen til 24/7-2009. Alt du trenger å gjøre for å være med i konkurransen er å skrive et innlegg i din blogg om konkurransen og hvorfor akkurat du skal vinne den berømmelige skoesken.

Jeg fortjener å vinne fordi jeg fylte 26 år på fredag, enkelt og greit ;) Må vel være gyldig grunn det?

Kom over bloggen til Reidun Beate ved en ren tilfeldighet i går, det viser seg at vi skal være med på samme bokbloggturné. Gleder meg til å følge med i bloggen hennes videre.

onsdag 8. juli 2009

Vinn Grave Sight av Charlene Harris


Jeg må innrømme at jeg er litt forelsket i coveret på denne boken.. nei, det var ikke det denne posten skulle handle om.

Nina gir bort en kopi av boken Grave Sight av Charlene Harris på sin blogg. Harris er også forfatteren bak bokserien The Southern Vampire Mysteries som den utrolig populære serien True Blood er basert på.

Omtale av Grave Sight(Harper Connelly Series #1):

Harper Connelly has what you might call a strange job: she finds dead people. She can sense the final location of a person who's passed, and share their very last moment. The way Harper sees it, she's providing a service to the dead while bringing some closure to the living-but she's used to most people treating her like a blood-sucking leech. Traveling with her step-brother Tolliver as manager and sometime-bodyguard, she's become an expert at getting in, getting paid, and getting out fast. Because for the living it's always urgent-even if the dead can wait forever.


Et par enkle regler om du har lyst til å delta:
  • Skriv en liten (eller stor) bokanbefaling, enten på din egen blogg, i en kommentar til dette innlegget eller på epost til nina_larsen_@hotmail.com
  • Boken du anmelder kan ikke stå på denne listen
  • Legg igjen en kommentar på dette innlegget så jeg vet at du deltar
  • Jeg avslutter konkurransen fredag 31. juli, og kunngjør vinneren samme kveld
Så ta turen over til bloggen til Nina for å bli med i trekningen :)

mandag 22. juni 2009

Konkurranse- to spennende ungdomsbøker gis bort!


Noen av dere som titter innom her har kanskje lagt merke til at jeg også blogger på engelsk? Uansett på den engelske bloggen min så har jeg nå en liten konkurranse gående jeg er med på noe som kalles YA BOOK CARNIVAL(fo å få fokus på ungdomsbøker). Vil du vite mer om dette så besøk bloggen Shooting Stars Mag.

Jeg gir bort to bøker til en heldig vinner. Bøkene som gis bort er The Summoning[min anmeldelse av boken] og The Awakening av Kelley Armstrong(begge bøkene er lest av meg, jeg er for gjenbruk ;)). Obs. bøkene er skrevet på engelsk.

Hvordan melde seg på konkurransen?

Ta turen over til den andre bloggen min, Escape in a book, og følg retningslinjene som beskrevet. Spørsmål kan stilles i denne bloggen om noe er uklart :)

Konkurransen avsluttes midnatt 4. juli.

Det er forresten tre blogger til som er med i dette bokkarnevalet som har konkurranse som er åpne for internasjonale deltakere: